Jeg vil anbefale panasonic's hmc151e! har hatt litt erfaring med det, veldig fornøyd til nåeneste ulempen er at man må ha en kraftig pc for å redigere:l
Hei!
Etter å ha kost meg med et brukt Canon XL1 i snart ett år nå, begynner jeg å merke litt av ulempene med et så gammelt kamera.
Såå, noen som har noen gode forslag til semi-pro-kameraer?
Jeg har sett litt på Canon XH A1s, da jeg har brukt XH A1 en del i jobbsammenheng, men jeg synes det er litt for lite og lett (en av de tingene jeg liker så godt med XL1 er at det er stort og tungt nok til å fint kunne bruke det håndholdt ved å støtte det på skulderen).
Jeg synes også XH A1 gir ganske "blasse" bilder i forhold til XL1-en.
Andre forutsetninger:
- Mulighet for å spille inn både ekstern og intern lyd samtidig
- Ellers god mulighet for styring av lyd
- Progressive opptak
- HD(V)
- God og komfortabel søker (og gjerne god lcd-skjerm også)
Det var det jeg kom på i farten. Litt rotete post, men håper noen har noen gode forslag, og gjerne med gode begrunnelser. Prismessig tenker jeg noe rundt XH A1s, altså 30 000 +, men gjerne noe billigere også.
Jeg vil anbefale panasonic's hmc151e! har hatt litt erfaring med det, veldig fornøyd til nåeneste ulempen er at man må ha en kraftig pc for å redigere:l
Virker som noe lignende denne?
http://www.scandinavianphoto.no/prod...px?iid=4341338
Har en del erfaring med det kamera siden vi har det på skolen. Hvordan synes du det fungerer med kort vs. tape? Vil en ett år gammel MacBook holde tror du?
Noen som vet om det er noen fordel med dette kameraet i forhold til XH A1s? Prismessig var de veldige like..
Du burde definitivt gå etter et tapeless kamera. Sparer tid på tid på tid.
Jeg var innom fotovideo på lørdag, og de fortalte at hmc151e ville gi noe bedre bilder en xh a1 !men tviler på at en gammel macbook holder!
Gammel?! ;o hehe, den kan kanskje slite litt ja. Men er utrolig hva den klarer hvis du bare presser den hardt nok.
Men hvordan er kvalitet på minnekort i forhold til tape? Det er jo usaklig stor forskjell i filstørrelse på dem..
Har selv brukt dette kameraet i skolesammenheng! Digger kameraet, men kronglete ved importering, men via iMovie går det smertefritt( FC og Premiere cs4 skal klare det også).
Nå husker jeg ikke innstillingene i hodet, men jeg får 80min inn på et 8GB minnekort, og bildet er veldig bra! Noe grums avogtil ved dårlig lys (selv dagslys fant jeg ut), men det er skjelden, og veeeldig lite....
Canon 7D
Sigma 30mm 1,4.
Tidligere: Sulunuu
Jepp. 80min på 8gb kort, men det bare på HG 1080/50i format. Bruker man et bedre kort(som jeg er på utkikk etter) får du filmet i PH format og da kan du bare filme i omkring 45 min på 8gb.
Bokmerker