Viser resultater 1 til 4 av 4
    Citizen
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    1

Standard Nytt kamera, trenger din hjelp.

Jeg skal kjøpe meg kamera, men det har seg sånn at jeg ikke har allverdens peil, men ideer i flust, skrivd mye ideer og har konspirasjoner.
    Jeg er på utkikk etter et kamera som gir av seg selv, jeg vil ha et vindunderlig kamera med en topp Hd kvalitet samt at det er av kameratype som skal filme ting som beveger seg fort, skal filme bl.a skateboard, snowboard, sykkel og hopp, + mye mer, men i hovedsak, den type sport

vurdert sterkt canon hv 40, og å kjøpe det fra usa, som er halve prisen( har en kompis som skal ta det i mot om jeg skal kjøpe det derfra, så det blir billig) nesten funnet kamera til halve prisen av hva det er i norge, og da tenker jeg så som så, to stk derfra er bedre enn et forsikra kamera fra Norge.

Men har i skrivende stund også blitt usikker, vixia og legria ordene forvirrer meg, men jeg har blitt lettere kjent med Vixia, hva er egentlig forskjellen??

God sommer.

Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Sendt deg en pm

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    46

Standard

Om du skal bestille fra usa må du være spesielt obs på om kameraet støtter PAL. Der i gården er det NTSC som gjelder, og selv om det er HD-kamera det er snakk om, er det fremdeles to forskjellige framerates det er snakk om. (PAL går i 25 fps, NTSC i 30.)

Det kan godt hende at det ikke er noe proplem å konvertere i klippeprogrammet ditt, men det vil mest sannsynlig ikke se spesielt bra ut, da man fort snakker om veldig dyre hardwarebokser for å gjøre sånne konverteringer pent.

Det er flere HD-kamera som kan ta opp i både PAL- og NTSC-variantene av de forskjellige HD-oppløsningene, men dette bør du sjekke opp i før du bestiller, da det ikke er noen selvfølge.

Åsmund VT.

Cadet 3
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    6

Standard

Nå vet ikke jeg hva budsjettet ditt er, men til ditt bruk ville jeg investert i et Panasonic HVX-200. Et veldig brukelig kamera som tar opp på P2 kort i full hd i variable bildehastigheter. I Norge ligger det på 50.000kr for et nytt et, men kan kjøpes for rundt 25.000 i USA vil jeg tro, eksl. importavgifter/frakt.

Lignende tråder

1. Nytt videokamera. Trenger hjelp.
    Av Namco i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 24th May 2010, 18:10
  2. Trenger hjelp med å velge nytt kamera!!!!!!!!!!
    Av Kashif the moviemaker i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 9
    Siste tråder: 3rd March 2010, 21:32
  3. Trenger hjelp til å finne nytt kamera.
    Av Sigvefe i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 22
    Siste tråder: 9th September 2008, 21:05
  4. Trenger nytt kamera ! kom med anbefalinger
    Av titantord i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 6
    Siste tråder: 13th May 2006, 09:00
  5. Nytt stativ og mikrofon. Trenger hjelp
    Av Plecto i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 21
    Siste tråder: 11th May 2006, 21:20

Regler for innlegg