Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: nytt kamerat

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

Standard nytt kamerat

Hei. skal bare ha ett midlertidlig kamera til jeg får litt mere penger. skal abre bruker til så jeg får filma og mekka litt på adobe after effect. er nybegynner. noen av dem her :

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...utton=Oppdater

Hvem er best av dem tru til billigst pris

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: nytt kamerat

Etter en kjapp titt på den linken du sendte, er det kun tre av kameraene som bruker DV-tape. Jeg ville definitivt gått for en av disse tre

- JVC GRD 815
    - Sony Dcr-hc5
    - JVC GRD824

Kort og godt fordi du har bedre kontroll på formatet du tar inn til maskinen for videre etterarbeid, og vil spare deg for både tid og hodebry versus de billige tape-løse formatene.

Hvilken av disse tre du ender opp med tror jeg er likegyldig når det gjelder kvalitet. Det går nok mer på hva du føler er best rent ergonomisk, og hva du selv syns virker mest intuitivt å jobbe med. Stikk i butikk og prøv!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

åssen får man over det på pcen ?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Movie Maker virker som et godt valg for deg Hvis du sitter på en mac aner jeg ikke... Søk litt rundt på google, prøv å lær mer om mini-dv formatet. Jeg tror ikke det er så veldig mange som orker å guide deg igjennom hvordan man capture'er fra tape.
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

ok xD

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Men, hvis du støter på problemer o.l. må du bare spørre

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

ok :P Men hvem er best av de du sendte og merke ?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    52

Panasonic NV-GS 90 har fått gode kritikker blandt billigsegmentet, og har ekte 16:9 og optisk bildestabilisator. Denne bruker også DV-tape, og overføring til pc fra DV-kameraer skjer med FireWire-kabel. Du må da ha inngang for dette på pc-en. Et FW-kort med kabel får du i nettbutkker for ca. kr. 200,-. Enkelte Panasonc-modeller kan også overføre via USB-2. (Vet ikke om dette kan det). Jeg ville valgt Panasonicen, men en Sony er heller ikke a avse. Styr unna JVC og Samsung. Disse ligger stort sett nederst i tester.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

Hei. jeg har faktisk ett kamera liggende . det er sony dcr pc9e. noen som vet noe om det. det står mini dv. er det noen som har det kamerae ?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Tviler på at det er mange som har dette kameraet her på forumet, ettersom det (utifra hva jeg fant etter et raskt GOOGLESØK!! [ame=http://www.google.com/search?hl=no&;lr=&;sa=X&;oi=spell&;resnum=0&;ct=re sult&;cd=1&;q=sony+dcr+pc9&;spell=1]http://www.google.com/search?hl=no&;lr=&;sa=X&;oi=spell&;resnum=0&;ct=re sult&;cd=1&;q=sony+dcr+pc9&;spell=1[/ame]) er et gammelt "feriekamera" som ikke selges lenger. Ja, det er et miniDV-kamera

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •