-
14th January 2008, 11:40
Lieutenant Junior Grade
Nytt medlem - Canon HV20
Heisann! Er ny her på forumet, og trenger råd. Kommer kanskje til å bli en del spørsmål fremover ettersom jeg og noen venner skal sette igang med vårt første filmprosjekt til sommeren :P
Først ut: Siden ingen av oss har noen særlig erfaring med film tenkte vi å gå for et Canon HV20, siden det er en smule dumdristig å investere i et semiproft kamera til det første prosjektet. Har lest mye bra om dette kameraet, men også at fokushjulet vissnok er kronglete. Er det noen som har erfaringer med dette? Å filme med manuell fokus er jo temmelig viktig for å oppnå en ordentlig film-look...
Tenkte også å gå til innkjøp av et Walkam EasyPro steadycam, igjen fordi dette er vårt første prosjekt. Noen som har erfaringer med dette? Syns også å ha lest at noen på forumet fikk ødelagt kameraet sitt siden konstruksjonen i steadycamen sviktet, noen som vet om denne har blitt forsterket fra produsentens side?
Takk for svar
-
14th January 2008, 14:43
-
15th January 2008, 14:25
Lieutenant Junior Grade
Nytt medlem - Canon HV20
Takk for svar! Har sett litt på den tutorialen tidligere, og vurderer å prøve meg på den. Lurer bare på om det kan bli litt uhåndterlig.
Er det forresten noen som kan fortelle meg om det er stor forskjell på fokusmulighetene på HV20 i forhold til andre kameraer, eller, om det er stor forskjell på fokusmulighetene på forskjellige kameraer generelt? Om enkelte ikke har muligheten til å blurre bakgrunnen så mye som andre? Hvordan kan man eventuelt se dette på spesifikasjonene til et gitt kamera?
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker