Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    47

Standard Nytt medlem - Canon HV20

Heisann! Er ny her på forumet, og trenger råd. Kommer kanskje til å bli en del spørsmål fremover ettersom jeg og noen venner skal sette igang med vårt første filmprosjekt til sommeren :P
    Først ut: Siden ingen av oss har noen særlig erfaring med film tenkte vi å gå for et Canon HV20, siden det er en smule dumdristig å investere i et semiproft kamera til det første prosjektet. Har lest mye bra om dette kameraet, men også at fokushjulet vissnok er kronglete. Er det noen som har erfaringer med dette? Å filme med manuell fokus er jo temmelig viktig for å oppnå en ordentlig film-look...
    Tenkte også å gå til innkjøp av et Walkam EasyPro steadycam, igjen fordi dette er vårt første prosjekt. Noen som har erfaringer med dette? Syns også å ha lest at noen på forumet fikk ødelagt kameraet sitt siden konstruksjonen i steadycamen sviktet, noen som vet om denne har blitt forsterket fra produsentens side?
    Takk for svar

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Horten
    Svar
    35

Hei

Skaffet meg Canon HV20 i desember men har desverre ikke fått prøvd det så mye. Har for det meste prøvd det inne i huset, spesielt da fokushjulet som jeg var spent på. Jeg testet det med å sette det på et bord, ettersom jeg ikke har anskaffet meg noe stativ enda, har også prøvd å holdt det med hende, noe som fungerer svært dårlig da kameraet vil røre på seg ganske så mye om du ikke er veldig forsiktig å snurrer det sakte. Om du har det montert fast til stativ vil det nok fungere bedre, selv om det fortsatt er kronglete.

Du kan også laget ditt eget, så det blir mye større og enklere å bruke.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=mgOfBGXHXIU[/ame]

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=CNf69mLPIVk[/ame]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    47

Takk for svar! Har sett litt på den tutorialen tidligere, og vurderer å prøve meg på den. Lurer bare på om det kan bli litt uhåndterlig.
    Er det forresten noen som kan fortelle meg om det er stor forskjell på fokusmulighetene på HV20 i forhold til andre kameraer, eller, om det er stor forskjell på fokusmulighetene på forskjellige kameraer generelt? Om enkelte ikke har muligheten til å blurre bakgrunnen så mye som andre? Hvordan kan man eventuelt se dette på spesifikasjonene til et gitt kamera?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •