Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: OB-buss-leie!

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    4

Standard OB-buss-leie!

Noen som vet om noen som leier ut OB-buss på Østlandet til en ikke altfor stiv pris?

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Sv: OB-buss-leie!

Sjekk med Digital Vision, Pål Westby, OB-team og TV Visjon Norge. Sistnevnte er billigst.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Hjelpes.. Å definere "stiv pris" innen OB og TV-produksjon er neimen ikke lett. For oss vanlige dødelige som sjeldent jobber med det vil alt over 10.000 høres nogen lunde ekstremt ut. Vet at Digital Vision sin nye HD-buss var i produksjon hvor en kamerat av meg hadde regi. Da hadde Digital Vision kun leid ut buss, så stod produksjonen for fotografer og teknisk leder selv.. Da var det snakk om rundt 70.80.000,- pr døgn bare for teknikk - bare sånn at du ikke får bakoversveis dersom det er slike tall som dukker opp når du tar kontakt.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    62

Du klarer ikke å gjøre en seriøs, profesjonell produksjon med det utstyrskravet til under 100 000. Jeg vil si du er god om du klarer det til under 200 000 også. Definisjonen på en profesjonell produksjon er at samtlige involverte er lønnet, og når du skal lønne både skuespillere og crew, administrasjon og ledelse samt leie inn teknisk utstyr i den klassen du beskriver så blir det fort større summer av det. I tillegg kommer en masse utgifter som jeg ikke klarer å tenke meg i farta engang. Du må nok regne med å betale noen kroner ja.
    Fortsatt like hel? -Mere krutt!
    www.llb-lys.no

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Det er ingen problem å få teknikken til under 100 000. Da jeg skulle ordne med buss en gang, fikk jeg bare tilbud under 80 000 fra de jeg nevnte over. Da kunne bussene ta alt fra 6-8 kameraer.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

OB kan vel enten være en flight ala hva Mediateknikk/Massteknik leier ut som jeg mener kan ta en 4-5 kameraer....eller fullscale NRK HD1 buss.

Til feks. enkel storskjerm produksjon burde vel en OB flight holde, trengs mer feks. slow maskiner og annet snacks bussene har å by på blir kostnaden fort en annen. Jeg vil og tro at en SD buss er rimeligere å leie inn enn en HD buss om pris er viktig.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Enig i det.

Jeg var fotograf på en event i Spektrum hvor Mediateknikk stilte med alt - OB-flight som i praksis var to flights med mulighet til å ta opp til 8 kamera pluss flere VB-kilder (video, powerpoint etc..), fire kamera, projektor og lerret. Hva kostnaden for leie lå på har jeg ingen anelse på. Hele opplegget ble kjørt i SD med Sony DVCAM kamera som hadde 26-pin kabler - fikk dessverre ikke med meg hvilken modell det var. Om du ikke har behov for en svær buss, ta i alle fall kontakt med dem - de har flights som er veldig ålreite.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •