Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Standard ER Panasonic DVX100 på vei ut av markedet?

Hvordan står det til med Panasonic DVX100 kameraene for tiden? Det er vel en type kamera som begynner å bli relativt gammelt og utdatert, eller holder det fortsatt stand til de krav og kvalifikasjoner man krever nå til dags? Jeg tenker hovedsaklig på HD-oppløsning og harddisk-lagring som man kan få på nye kameraer idag til en langt rimeligere pris enn DVX100 hadde i sine glansdager da det var nytt på markedet.

Jeg må innrømme at det er lenge siden jeg orienterte meg i kamerajungelen, så derfor spør jeg dere om mine påstander ovenfor er helt på viddene eller har det kommet en arvtaker til DVX100-kameraet? Jeg prøvde å lete etter info om kameraet på nettet, men fant svært lite. Derfor fikk jeg følelsen av at en arvtaker har kommet, og at DVX'en er på vei ut.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Sv: ER Panasonic DVX100 på vei ut av markedet?

Prøvd wikipedia?
    The high definition successor to the DVX100 is the AG-HVX200
    SD generelt er på vei ut, nå er det HD som gjelder. Når det er sagt så er vel DVX100 et av de beste SD kameraene i semiproklassen.
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Som nevnt er HVX-200 arvtakeren. Du trenger ekstrautstyr for å faktisk filme i HD though. Enten p2kort eller ekstern harddisk.

Har brukt begge disse en del og må si at de er relativt like bortsett ifra HDmuligheten. Selvsagt er HVX bedre på en del andre ting også.
    Det som er bra er at man kan filme i DVCproHD som er mye bedre enn HDV (og mye dyrere :P)
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

En kan vel si at AG-HMC151 er en enda nærmere slekting enn hvx200!

(http://www.video4.no/index.php3?ID=P...s&;counter=673)

Selv har jeg gått fra å jobbe med dvx100 til hpx171, fantastisk kamera

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Jeg kan ikke veldig mye om kameraer i denne prisklassen, men forstod jeg riktig når jeg leste at kameraet tar opp med en bitrate på 13 mbit/s? Vil ikke DVCproHD være et MYE bedre format å ta opp i? Hadde jeg skulle kjøpt et kamera i den prisklassen ville jeg iallefall kommet meg over 25 mbit/s
    Men som sagt: Det er mange som kan mer om dette enn meg.
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •