Se etter om ting mangler, ødelagte knapper/brytere, sjekk at batteriene er i orden, at lyd og bilde funker - sånn at du slipper å betale nesten det samme som du betaler for selve kamera, bare i reperasjoner..
Jeg har funnet en annonse om ei som selger sitt Panasonic DVX100a med en Sennheiser ME 66 mikrofon.
http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/v...e.cgi?id=81806
Hva tror dere om det? Jeg vet at dette er den første oppgraderingen av DVXen, men er det fortsatt verdt prisen, og vil det fortsatt holde i fremtiden? Ivertfall 4-5 år.
Visst jeg drar for å se på det, hva bør jeg eventuelt se etter?
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Se etter om ting mangler, ødelagte knapper/brytere, sjekk at batteriene er i orden, at lyd og bilde funker - sånn at du slipper å betale nesten det samme som du betaler for selve kamera, bare i reperasjoner..
I tilegg kanskje finne ut hva hour meter på kameraet sier, for det kan gi en pekepinn på hvor mye slitasje videohodene har og om dem evnt må byttes i nær framtid. Evnt sjekk også tilstand på solblender/fokus ring.
Om det vil holde kommer ann på bruksområde, kortfilm type bruk tror jeg det nok er en del år igjen av dvx'n. I tilegg er me66 en mic som holder lenge, samt at batterier kan feks. brukes på ett hvx om man skal oppgradere om noen år.
Jeg fikk akkurat en mail fra hun som selger. Hun brukte det for et par år siden til å lage en dokumentarfilm, og det har vært leid ut noen få ganger etter det til et par korte oppdrag. Alt av orginalutstyret er med. Det eneste som manglet var linsedekslet, men det var ingen skade på linsen.
Hva tror dere? Er dette verdt 20000 idag? Alternativet er å kjøpe et nytt Canon XM2.
Gå for dvxen. Du må ut med rundt 17 for ny xm2 uansett(?). Har prøvd begge. DVX er i en egen klasse :wink:Opprinnelig postet av pelsen
Jeg lurer på en ting, den Sennheiser ME66, trenger den den powermodulen (K6) for å fungere? Jeg leste det på en side, men stemmer dette, for hun sa ikke noe som det.
Går utifra at modulen også følger med, ikke alle er klar over at denne mikrofontypen kan skifte ut forskjellige moduler og skriver derfor ME66 som en komplett mikrofon, men spør vertfall. Og ja du må ha power modulen, men det har ingenting å si om det er med eller uten batteri ettersom det er phantom strøm utfra kameraet.Opprinnelig postet av pelsen
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Da er det avtalt. Drar til Oslo i morgen for å se på og da mest sannsynlig hente kameraet. Hun sa at hun hadde tatt opp 30 taper. Det er vel ikke spesielt mye?? Det var også med powermodule.
Når jeg skal se på kameraet i morgen, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke hour meter, men kan noen si meg hvor i menyen på DVX'en jeg finner dette, så jeg ikke trenger å knote så mye med det når jeg skal prøve kameraet.
Menu-> Other Functions -> Hour Meter (nederst i menyen)
Jeg har hatt DVX i litt over 1 år nå, og mitt kamera er gått 226 timer.
EDIT:
Jeg har B versjonen, kan være menyen er annerledes, men ville ikke tro det.
Bokmerker