HVX200E har ikkje 24p.
Den europeiske tv-standarden er 25p, difor er kameraet tilsvarande.
Enkelt og greit spørsmål: Hvordan får man fram 720p og 24p på dette kameraet. Finner bare 25 på FRAME RATE og 720P/25P - 720P/25PN på REC FORMAT.... hjelp!
Har 2 P2 kort på 4 gig.
Hvor er DVCPRO HD'en og forresten?
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
HVX200E har ikkje 24p.
Den europeiske tv-standarden er 25p, difor er kameraet tilsvarande.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Er du sikker? Jeg har hørt at HVX200 skal ha muligheten til å velge FPS selv opptil 50 FPS.Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
Men en annen mulighet er å gjøre den om til 24 fps i Adobe Premiere. Er bare "dytte" en frame til neste sekund. Så blir filmen litt lenger, hehe. Det kan du gjøre ved å høyreklikke videoklippet i Prosjektvinduet og velg "Interpret footage" og skriv inn 24 fps
For ei stund sida var det nokre folk på Dvxuser som fann ut at ein kunne hacke frameraten på hvx'en, ja.
Det var noko med at du lagra Scene File Settings på eit SD-kort og åpna det via ein SD-kortlesar på ei datamaskin. Her kunne ein endre frameraten til alt mellom 1 og 60 fps (Ntsc versjonen har 60 fps). Om det går på Pal-versjonen, veit eg ikkje.
Uansett er dei einaste "offisielle" frameratane på Hvx'en 12fps, 25fps og 50fps.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Hmm, skjønner. Men hva vil være det beste å filme i når vi vil filme i 720p da? 25PN (Progressive Native)? Og DVCPRO50 hva er det? (i forrhold til DVCPRO)
Prøvde å filme med det, men fikk problemer når jeg skulle ta det inn i Avid, den har bare 720p/23.976, 720p/29.97 og 720p/59.94 prosjekt filer
EDIT: Å nei, det er slik tullete greie jeg må gjøre for å få det inn i Avid: http://www.avid.com/exchange/forums/post/212451.aspx
BERGEN
DVCPRO er ei fellesnemning på tre DVCPRO-typar. Vi har DVCPRO 25 (som er vanleg miniDV med 4:2:0 sampling), DVCPRO 50 (som er det mest vanlege tv-formatet med 4:2:2 sampling) og DVCPRO 100 (som er det samme som DVCPRO HD - har 4:2:2 sampling).Opprinnelig postet av THX
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Hø, står det ikke bare at du må åpne det på vanlig måte, bare i et 1080p/25-prosjekt? Det høres da greit ut. Jeg har ikke testet det selv, da det kun funker i 5.7. Med tidligere Avid-versjoner har jeg bra erfaring med å skyte i 1080i/25p. (Men det tar jo ganske mye større plass på P2-kortene.)Opprinnelig postet av THX
DVCPRO50 er det beste SD-formatet du kan skyte i, med 4:2:2 fargesampling. Ganske mye bedre enn 25.
Denne promoen er skutt på HVX200 i DVCPRO50 med Brevis35-adapter: http://www.nilsjnesse.com/index.php?...kt&;blogid=583
Store bokstaver i Avid: WRONG FORMAT :wink:Opprinnelig postet av nilsjnesse
Får søke litt mer på nettet.
BERGEN
25p og 24p ser heilt likt ut uansett. Berre bruk 25 du.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Er det Avid Xpress Pro 5.7 du har? Hvis ikke, funker det ikke.Opprinnelig postet av THX
Bokmerker