Firewire ut har det garantert... Firewire inn derimot tror jeg faktisk ikke det har...
Ikke har det 16:9 heller... Mic er jeg ikke sikker på....
Vurderer å skaffe meg et kamera, har sett litt på PANASONIC NVGS180, noen som har brukt dette før?
Det er noen ting jeg lurer på om det har:
- Microfon inngang
- Mulighet til å filme i 16:9
- Firewire ut
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Firewire ut har det garantert... Firewire inn derimot tror jeg faktisk ikke det har...
Ikke har det 16:9 heller... Mic er jeg ikke sikker på....
Noen som har noen tilsvarende kameraer i samme pris klasse som holder kravene mine? også helst med 3CCD og sko for ekstra utstyr som lys eller mic
I den prisklassen er det berre Panasonic som har 3CCD-kamera. Det billegaste med DV-inn er GS300, men om det har mikrofoninngang klarer eg ikkje hugse. GS500 veit eg har det, men då er du oppe i 8-9000kr.
Og ingen av de har vel 16:9 tror jeg...?
I følge testane Camcorderinfo har gjort (på den amerikanske versjonen), so har GS500 ekte widescreen, men GS300 ikkje ekte widescreen:
Opprinnelig postet av Camcorderinfo om GS500
Opprinnelig postet av Camcorderinfo om GS300
på panasonics hjemme side står det: Microphone (stereo mini) - Yes, betyr ikke dette at det er mic inn?
http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
Det kan berre bety at kameraet har ein mikrofon, men Camcorderinfo seier og at GS300 har mikrofoninngang.
Kjøpte det for litt siden, det har mikrofoninngang, mulighet til å filme i 16:9(jeg satte opp div ting forran kameraet og skiftet til 16:9, flere ting kom med i bredden og bildet ble strukket)men stabilisatoren funker ikke i 16:9, for å få den til å funke må man filme i 4:3 og la kameraet legge på en svart strek oppe og nede.(hvorfor ikke heller strekke ut bildet i denne modusen også?)
Firewire ut har nesten alle dvkameraer, dette også, men ikke inn.
Bokmerker