Viser resultater 1 til 2 av 2
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard Panasonic P2 kameraer. Diverse spm.

Jeg har fått mitt Panasonic HPX171 kamera idag, og driver med litt testing for å bli litt vant til kameraet.

Jeg har noen spm som dere andre som jobber med P2 kan svare på.

1. Hva er egentlig "Native". Tenker da på som i 720P/25PN. Har jeg rett når jeg mistenker at det er kun i denne modusen du kan bruke variable frame rate ?

2. Det står f.eks. 720P/25P. Hva betyr det at det står P begge steder. Er det på kameradel og opptaksdel ?

3. Jeg har gjort noen opptak i 720P/50P, og vil redigere dette til slowmo. Men jeg får liksom litt mye "motionblur", dvs. at det som beveger seg ikke blir så skarpt. Virker nesten som interlaced. Men jeg har sjekket nøye, og jeg er rimelig sikker på det ikke er noe sånt. Men motion blur. Og testene jeg har gjort er jentungen som står og legger fargeblyanter i penalet. Så det er ikke ting som går veldig fort i utgangspunktet. Skal jeg bruke kortere lukkertid under opptak kanskje ?

Forøvrig virker det som er godt kamera. Riktignok har det noen svakheter som alt annet. Men foreløbig er jeg godt fornøyd.
    Og til de som måtte være interessert, det jeg mener er svakt er: Dårlig / billig LCD skjerm. Liten søker (selv om den SER stor ut). Dårlig mikrofonfeste til kanonmikrofoner. "Billig / liten / dårlig" joystick "knapp" for å bla. i menyene). Dårlig motorzoom (starter / stopper brått, selv om den kan kjøre veldig sakte). Maks hastigheten på motorzoomen er heller ikke noe å skrive hjem om.

Forøvrig gir kameraet knall både bilde og lyd. Det er raskt (for meg som er vant til tape baserte kameraer hvor det tar noen sekunder ifra du trykker til kameraet går). Det virker solid bygget, og det har de finessene jeg forventer / trenger (nevner spesielt time lapse opptak hvor du kan ta opp en og en frame med gitte intervaller, kanskje litt dårlig at du ikke selv kan helt trinnløst styre intervallene, men det burde vel kunne løses med firmware oppdateringer om panasonic vil). Det er lett, og jeg synes balansen er god. Mye bedre enn de sony kameraene jeg har hatt. Det har vel også markedets bortimot beste autofokus. Faktisk så god at jeg tør stole på den, av og til ihvertfall

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Sv: Panasonic P2 kameraer. Diverse spm.

1/2: http://www.dvxuser.com/V6/showpost.p...8&;postcount=2

3. 720p50 vil si at du og får en visnings rate med 50fps, for å vise slowmotion i kamera uten noen konvertering av software eller hardware må du skyte 25Pn. Jeg klipper i Avid som er rimelig gammeldags mtp framerate, mulig FCP/Premiere håndterer dette bedre.

LCD skjermen og søkern er dårlig på hvx200/hpx170, om det er noen trøst leveres Hpx500 samme skjerm og uti fra øyet så det ikke mye bedre ut på Hpx3000 heller som er ett high end skulderkamera. Panasonic er nok ikke kjent for å ha de beste skjermene på kameraene sine, frem til hpx300 kom på markedet som leveres med noe bedre lcd.

Ang holdbarhet:
    http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=152453
    Selv disse små hendige HD kameraene er noen arbeidshester.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •