ingen? skal bestemme meg ganske snart så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg litt...
Hei
Jeg har tenkt å oppgradere pcen min til i det minste en q9650 (3.0ghz 12mb L2 cache osv). Men jeg har lest litt rundt og ser at mange folk ser på i7 som et mye bedre alternativ, selv om den er dyrere. Eneste er at mitt hovedkort ikke støtter i7, så da må jeg kjøpe nytt hovedkort også. Derfor spør jeg:
Er det verdt de ekstra pengene å kjøpe i7+hovedkort eller går for beste quad core: q9650 som mitt hovedkort støtter.
En annen ting. Er det ikke lurt å kjøpe fra ebay i tilfelle at prosessoren er død?
Sist endret av IsakL; 18th June 2009 kl 15:20
ingen? skal bestemme meg ganske snart så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg litt...
Etter hva jeg har skjønt skal vistnok i7 være rimelig mye bedre, og nå begynner det jo å billig med DDR3 minne (som du må ha hvis du skal kjøre i7). Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt et rimelig hovedkort som støtter i7, den billigste i7 cpu-en, 6 gb ddr3 ram, og 64bits OS. Da går det unna.
Og, jeg ser ingen grunn til hvorfor du burde kjøpe sånt noe andre steder enn komplett.no
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675
dette du mener? vet ikke helt om det passer inn i kabinettet mitt :P men jeg har jo ikke sett... er det standard strls på dem?
Jepp! Det er standard størrelse på det. Det der er et ATX hovedkort, og med mindre du har et veldig lite kabinett/hovekort så er det det du har nå også.
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Bokmerker