Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

Standard PC til HD redigering

er ikke sikker på hva jeg burde kjøpe. Standard 17" Macbook Pro med Final Cut, eller en pc med den nye prossesoren i7 OSV med Vegas.

når du tenker alle aspekter(PC og programm og pris) hva blir det beste valget. final cut er et bra program men er det verdt å bruke så mye?
    Jippy Kay Jay motherf***er

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: PC til HD redigering

I det lange løp tror jeg du vil komme godt ut med begge disse - så alt i alt handler det kanskje mer om hva du vil lære deg for fremtiden, eller om du kun er i en fase hvor du driver mye med video.

Fordelen med stasjonær er at du kan bytte ut eller legge til komponenter etterhvert. Men når du først vil bla ut så mye for en MacBook Pro og sammenligner med en stasjonær PC, hva med å bruke de pengene du eventuelt ville brukt på en MacBook Pro i en Mac Pro? Da har du jo definitivt en maskin for fem - om ikke ti - år fremover!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Vel, 10år er det vel lite trolig at man har en maskin til video idag. Om man anser Finalcut studio som dyrt bør man nok vurdere å bygge en fornuftig maskin rundt core 7i cpu og bruke vegas eller premiere. Det er fullt mulig å få en maskin + vegas for under 20lapper som er rask å jobbe på. For å matche det med mac må man fort legge på minst 10k...

Men så får man ta med i regnestykket, er det noe man ønsker å jobbe med en gang? Da kan det være en god investering med Finalcut og/eller Avid..

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

jeg skal ta filmutdanning... jeg vet at en stasjonær kan bygges ut. den jeg har, har jeg kjøt nye ting til i snart 5 år men den er klar for en hel oppgradering. men siden jeg ikke har jobbet så mye med mac, tror jeg at jeg holder meg til Windows 7 og Vegas.
    Jippy Kay Jay motherf***er

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •