PD-150
Teknisk: 10x optisk zoom. 4:3 interlaced. DV-CAM (40 minutter pr. 60 minutters miniDV-tape).
Kommentar: Er et gammelt, men populært kamera. Selv hater jeg det som pesten. De mest brukte innstillingene er vanskelig å håndtere mens en filmer osv...
DVX-100
Teknisk: 10x optisk zoom. 4:3 progressiv eller interlaced.
Kommentar: Mye bedre og flere innstillinger når det kommer til gammakurver og dermed filmlook en hva PD-150 kan tilby. Har også mulighet for å ta opp progressivt, noe som er en STOR fordel. Er en stor favoritt blant amatørfilmskapere. Har ikke brukt det selv, men det er nok av andre som vil si godt om det, og det er helt klart et bra kamera.
Canon XL2
Teknisk: 20x optisk zoom. 16:9 eller 4:3. Progressiv eller interlaced. Utskiftbar optikk.
Kommentar: Stor zoom, finfin mulighet for liten dybdeskarphet. Eneste av de tre med mulighet for ekte 16:9. Har som DVX-100 også mulighet for progressive noe som gir mye bedre bilder. Har også innstillingsmuligheter innen gamma som DVX-100, men ikke til en like ekstrem grad. Men ekstremt nok uten at en "ødelegger" bildet, vil jeg si. Og har også utskiftbar optikk. Det vil si at du f.eks. kan benytte Canon's EF optikk på kamera. Og ved å bruke f.eks. Canon's 300mm får du en effektiv telelinse på ca. 2400mm noe som gir en helt grei zoom
Valget:
Hvis du har råd til DVX-100 eller XL2 hadde jeg droppet PD-150 med en gang. Det er et gammelt kamera på vei ut av markedet. Det er forsåvidt DVX-100 og XL2 også (begge har fått "oppfølgere", men disse vil holde seg gode nok i massevis i mange år fremover uansett). Personlig ville jeg gått for XL2, men det kan være fordi jeg har det selv. [ame=http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=68493]Denne tråden vil nok kunne gi deg en objektiv mening om hva du bør velge[/ame]

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker