Det er jo bare å finne en som har samme plugg som det er på en pc-mic. Altså en minijack.
nokken som veit kor man kan kjøpe boom mic lr lignende som man pluger in i plug in porten(ikkje blitz sko) ?? har leita på fleire steder uten å finne
ag Aeger din MamMa
Det er jo bare å finne en som har samme plugg som det er på en pc-mic. Altså en minijack.
nei det er ikkje samme plugg som på ein pc
ag Aeger din MamMa
Det var ikke det du spurte om egentlig i den første posten din, jeg bare sier at det går fint an med en sånn mic da alle kameraer har minst en minijack inngang til mikrofon.
ja det har det... men det er ikkje samme som en pc mic..... prøvde det netopp
ag Aeger din MamMa
Jeg veit ikke helt om jeg skjønner hva du prater om nå. Jeg går ut i fra at du har et vanlig dv kamera. De to utgangene man har til mic der er vel skoen og den såkalte "pc inngangen" Og en mic som passer i pcen passer vel også i kameraet. Det er en sånn plugg som er på vanlig headset osv.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Hvilket Kamera har du?
Vanlige greie Kamera mikrofoner:
Sony ECM-MS907 (stereo)
Rode Videomic (mono?)
Sennheiser MKE-300 (mono?)
Disse har 3,5mm jack. Som er standar i PC og kamera.
Skal du bruke proffe mikrofoner, så finnes det 3,5mm til xlr kabler.
Ja, en datamic passer i en vanlig dvkamera, jasonX, men datamic FUNGERER ikke i kamera.(mange datamicer som ikke funger i hvert fall)
Det er nok det Noxi mener. Dvs at kamera tar ikke opp lyden når en snakker i micen. Yes..
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
mm prøvde micen som eg har i headsettet mitt og da kom det ingen lyd :S men så prøvde eg meen anna mic heime å det gjekk![]()
ag Aeger din MamMa
Bokmerker