Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard Premiere settings i forhold til kamera

Hei håper noen har mulighet til å hjelpe meg her. Begynner å bli litt desperat og da er det ingen ting bedre enn å få hjelp fra de flinke film folk på dette forumet.

Er foresten fryktelig ny til det her.

Har et hv30 kamera som jeg har filmet min andre kortfilm på. Når jeg skal capture videoen fra tape på Premiere cs4 så klikker programmet. Enkelte ganger får jeg recordet over kanskje et par scener, andre ganger ingen.

Er fryktelig frustrerende fordi jeg er nødt til å komme i gang med redigeringen, hvis ikke så kommer jeg meg aldri inn på den skolen jeg vil på hehe!

Så jeg tenkte det kanskje hadde noe med settingene på kamera i forhold til Premiere som får det til å klikke. Settinger som jeg har på kamera er:

- HD STANDAR: HDV
    - COMP. OUT: 1080i

- DV REC MODE: SP
    - PLAYBACK STD: HDV
    - COMP OUT 1080i
    - DV OUTPUT HDV/DV

Hvilke settinger skal jeg da velge i premiere for at det skal stemme over med kamera mitt?

Hvis jeg er helt på jordet nå så si ifra

Har foresten prøvd Vegas Pro trail version også og jummen meg klikket ikke det programmet også.

Har også tenkt på muligheten at pcen min rett og slett bør reformateres, men tenkte jeg skulle spørre her først!

Håper at det er noen som kan ta seg litt tid til å hjelpe meg =) Hadde satt fryktelig stor pris på det!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

Husker ikke sist gang jeg brukte premiere til å capture. Fungerer dårlig, og du har ikke muligheten til å bruke scene split (at hver enkelt scene blir en enkelt fil). Bruk HDVSplit istedenfor:
    http://strony.aster.pl/paviko/
    Direkte link: http://strony.aster.pl/paviko/HDVSpl...StaticBeta.zip
    Last ned og installer. Det funker som en drøm, og er veldig enkelt.
    Etter at du har kjørt capture på alt du vil ha, importerer du de filene som hdvsplit lagret, inn i Premiere, og du kan begynne å klippe. Enkelt og greit.

Ett spørsmål: Filmet du i HDV, eller HDV (25P) ? Det finner du nok i menyen på hv30 under recording... Husker ikke helt.

Hvis du filmet i HDV: Velg HDV 1080i25 (50) i premiere. Du finner dette presettet i hdv mappa i presets dialogen.

Hvis du filmet i HDV(25p): Velg HDV 1080p25 i premiere. Det finner du samme sted.

Det bør funke. Bare spør om du lurer på noe

EDIT: Har du kjørt adobe update i det siste? CS4 uten updates er å be om at alt skal tryne. I f.eks. Premiere kan du velge Help > Updates... Så er det bare å laste ned og installere.
    Sist endret av guitareirik; 10th August 2009 kl 23:59
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Ja filmet dessverre i HDV og ikke HDV25. Fant ut dagen etter det var HDV25 som var progressivt, så gikk på en liten smell der tror jeg.

Men har lastet ned HDVsplit, men når jeg skulle åpne filene jeg fikk fra HDV split i Premiere så sto det at Premiere ikke støtter fil formatet. Men prøvde bare en gang på HDV split så kan vel prøve igjen

Men takk for raskt svar=) Det setter jeg stor pris på.

Godt mulig jeg spør deg om noe en gang til ja!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

Kjør Adobe update du Jeg får importert m2t-filer rett inn i Premiere CS3, så jeg får utifra at det går i CS4 også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard hdvsplitt problemer

Okey så nå har jeg lastet ned hdvsplit på nytt og satt meg nettopp ned for å capture filmen min. Da startet jeg capturingen fikk jeg etter et par sekunder fram denne beskjeden:

"INFO: No more data received from camcoder. Capture stopped.
    End of capturing"

Dette har nå skjedd 5 ganger etter hverandre. Hver gang har jeg skrudd av programmet og kameraet mitt for så å ha prøvd på nytt. Virker også som hdvsplitt henger seg veldig lett.

Noen som har råd?

Edit: Et annet problem som oppstår er at det kommer gjentatte ganger "Warning: Some packets has been lost"

Det kan jo ikke være bra! Det vil vel si at videon jeg capture blir ødelagt?
    Sist endret av Andrès; 17th August 2009 kl 18:53

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

Hdvsplit er jo i beta, så det kan forklare hvorfor det henger seg. Har ikke opplevd det samme selv.
    "INFO: No more data received from camcoder. Capture stopped.
    End of capturing" - Denne får du fordi hdvsplit ikke får noe data fra kameraet (logisk nok). Det kan hende at det er et par sekunder med blank tape helt på begynnelsen av båndet, og det kan være grunnen til at dette skjer. Vær sikker på at det faktisk er noe på tapen der du er.
    Èn ting kan jeg garantere deg: Du mister ikke ting som ligger på tapen med mindre du faktisk skriver over det som allerede er der. Ergo: "Warning: Some packets has been lost" betyr ikke at du mister noe på tapen.

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Takk for raskt svar igjen! =) Setter stor pris på det!

Okey men da skal jeg bare overse advarselene som dukker opp og bare kjøre på. Så får jeg heller se etterpå hvordan filene blir

Men igjen: Takk for all hjelpen så langt!!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

Du kan evt. prøve å ikke bruke preview-funksjonen i hdvsplit. Ting kan gå litt lettere da. Men se hvordan filene blir

Lignende tråder

1. AE 7: Rendre med same settings som i Comp
    Av Ekksplotsjon Bang Studios i forumet Programvare
    Svar: 16
    Siste tråder: 30th January 2007, 23:31
  2. Norske filmer i forhold til utenlandske?
    Av Remi i forumet Generelt
    Svar: 16
    Siste tråder: 4th October 2005, 20:24

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •