Viser resultater 1 til 8 av 8
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Problemer med Final Cut

Har skaffet meg Final Cut Pro 4 nå, som jeg bruker på min PowerBook... Men jeg har en del problemer... Det krasjer HELE tiden... Noen som har noen ide om hva det kan være?

Det krasjer ikke når det bare står der uten at jeg gjør noe, men det krasjer når jeg gjør forskjellige kommandoer... Et eksempel er når jeg går inn på sequence settings... Da krasjer det hver gang... Noen som vet hva det kan være?

Kan det være noe galt med minnebrikkene mine? Har ikke problemer i noen andre programmer...

PS: Vil ikke ha noe møl om at Final Cut suger så det er derfor det krasjer, for jeg vet det ikke er tilfelle..
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Kyrre
    Guest

Har du andre klienter/vinduer oppe når du bruker programmet? Eller kanskje har du ikke nok ram til å holde et så kraftig program stabilt?

Final Cut 2, funket dog fint på min gamle G4 med bare 256 MB ram..

Og jeg vil bare gjenta og støtte Henrik i motstanden mot kommende kommentarer som "Final Cut suger.." For det er det beste redigeringsprogrammet til dags dato. Det er nettopp dette programmet Premiere Pro til PC stjeler ifra.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Jeg minnes jeg hadde lignende problemer i Final Cut 4? Express. Jeg slo hardt i bordet, bannet og steiket, så stygt på mine medelever og startet programmet på nytt. Jeg har derimot ingen anelse hva som fikk programmet til å krasje, så denne posten er nesten helt meningsløs.

Forsøkt reinstall av Final?
    Hvor kraftig er PowerBook'en din i forhold til hva Final krever?
    Har du nødvendig harddiskplass?
    Hvor mye takler Final når det gjelder rendring av effekter og diverse?
    Er noen av krasjene redigeringsrelatert?

EDIT 1:
    Det er vel kun et av de bedre til amatører. Jeg ser for meg VelocityHD når redigeringen skal opp på et seriøst nivå.

EDIT 2: Skjer med at folk kaller meg for Dahl?!

EDIT 3: Er da levels i både Premiere og Photoshop. For meg virker det som en skuffende variant av curves. (burde jeg kanskje postet ny? usaklige mange edits nå)

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jeg har en 1,67 GhZ Powerbook, med 40 GB ledig harddisk og 1,5 GB DDR ram, så jeg tror ikke det er problemet...

Det er ikke noe problem å rendre video... Det går helt greit... Men når jeg prøver å gjøre noe så enkelt som å åpne sequence settings at det låser seg...

Har ikke noen andre programmer oppe heller...

*Off-topic*: Er det noen som kjenner til levels funksjonen i Final Cut? Har aldri brukt levels i Final Cut før og kjenner den ikke igjen fra Premiere og Photoshop....

[/url]

Kyrre
    Guest

*Off-topic (til Dahl)*

Jada, til amatører. Jeg mente ikke at det overgikk Avid-maskinene eller noe :wink:

EDIT:
    Sitat Opprinnelig postet av Dahl
    EDIT 2: Skjer med at folk kaller meg for Dahl?!
    Dahlskebank er så forbanna langt og lett å feilskrive :P

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Det er viktig å undersøke kravene til programmet - og om pcen din oppfyller kravene, som dahlskebank sier. Men du får sikkert hjelp av skolen?

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    EDIT 3: Er da levels i både Premiere og Photoshop. For meg virker det som en skuffende variant av curves. (burde jeg kanskje postet ny? usaklige mange edits nå)
    Jada... Veit det er levels i både Premiere og Photoshop... Det jeg sa var at jeg ikke kjente igjen levels funksjonen i Final Cut fra levels funksjonen som er i Premiere og Photoshop... Den i Final Cut er helt annerledes...

Dette er systemkravene til Final Cut Pro 5 (regner ikke med at versjon 4 har noe høyere systemkrav):

Macintosh computer with a PowerPC G4 (500MHz or faster) or G5 processor; HD features require 1GHz or faster single or dual processors
    512MB of physical RAM; HD features require 1GB of RAM or more (2GB recommended)
    AGP Quartz Extreme graphics card
    Mac OS X v10.3.9 or Mac OS X v10.4 (or later)
    QuickTime 7.0 or later
    1GB of disk space required to install application; additional 10GB required to install all optional templates, loops, content and tutorials (may be installed on separate disks)
    DVD drive for installation

Og så lenge en da redigerer DV og ikke HD skal jo ikke dette by på noen problemer...

[/url]

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Vel en oppdatering til 4.5 fungerte...