Sjekk for en "knapp" som du kan justere, rundt søkeren et sted, gjerne under. Det kan være at du bare har kommet borti fokusen til søkeren?
Jeg har et Canon HG10 som er cirka halvannen måned gammelt. Nå har det imidlertid skjedd noe litt merkelig. Selve kameraet fungerer helt fint, bortsett fra søkeren. Når jeg bruker skjermen er alt klart, men når jeg bruker søkeren er alt utydelig. Helt ute av fokus. Man kan zoome inn på en brusflaske uten å være i stand til å se hva det er gjennom søkeren. Problemer er bare at bildet ikke er ute av fokus. Jeg kan filme og overføre til PC, uten at bildet er uskarpt i det hele tatt. Det rare er imidlertid at også tallene på skjermen (displayet - f.eks. lukkertid) er helt ute av fokus. Til og med bokstavene "HD" er uleselige selv om jeg vet hva som står der.
Spørsmålet mitt er ganske enkelt: er det jeg som har rotet med noen innstillinger, eller er kameraet ødelagt? Som sagt er det halvannen måned gammelt, så jeg regner med at det går på garantien, men jeg har egentlig ikke tid til å levere det inn, så om det er noe jeg kan gjøre så hadde jeg satt pris på gode råd
Kan alltids bruke skjermen, men det er irriterende at ikke alt fungerer.
Sjekk for en "knapp" som du kan justere, rundt søkeren et sted, gjerne under. Det kan være at du bare har kommet borti fokusen til søkeren?
Se der, ja. Takk for hjelpen. Jeg er vant til at speilreflekskameraer har en slik knapp, men denne var så godt gjemt (under søkeren) at jeg aldri har lagt merke til den før. Ganske løs var den også.
Bokmerker