1. SGBlade (www.shoot35.com)
2. Skal ikke gjøre det, ihvertfall ikke mer enn et par-tre mm, men det er en av funksjonene et 35mm adapter har.
Skaffet meg for få dager siden XH-A1. Standardobjektivet er knall til nyhetsklipp, men har planer som krever film-look.
Sitter med flere av Canons EF-objektiver, og lurer på følgende:
1 - Hvilket 35mm adapter er bra og byr på lite "problemer"?
2 - Spiller cropfaktor inn ved bruk av 35mm adapter på XH-A1, eller forblir en 28mm nettopp 28mm?
1. SGBlade (www.shoot35.com)
2. Skal ikke gjøre det, ihvertfall ikke mer enn et par-tre mm, men det er en av funksjonene et 35mm adapter har.
Har ikke noen særlig erfaring med 35mm adapter men har hørt at Letus og RedRock funker veldig bra!
Er du fornøyd med kameraet forresten? Er interessert i å få tak i det.
Har red rock selv til A1'en.
Problemet tidligere med EF linser fra Canon er at man kan ikke kontrollere blenderen siden den blir styrt elektronisk.
MEn på den nye Red Rock 35mm adapteren www.redrock.com så er det lagt inn elektronisk styring på EF mounten, og om jeg ikk etar feil er eneste 35mm som har denne funksjonen. Du får sjekke det ut.
jeg bruker sgpro til min xh-a1 og det funker brillefint
om du har litt ekstra penger og legge i det så gå for en letus extreme. sgblade er noe de fleste avventer spent også![]()
Den nye modellen fra Redrock er nok det beste valget for EF-optikk, da den har blenderkontroll for disse. (Aner ikke hvordan det funker, men syns Redrock har blitt flinke i det siste, så antar at det er bra.)
Redrock sleipingene, anbefalte meg å bytte hele pakka da jeg spurte om de hadde forbedret achromaten (nærlinsa)... For den originale funker dårlig på sony. Bruker SG pro sin nærlinse på redrocken med sony Z1. Men ja de har oppgradert hele pakka si...
Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no
Bokmerker