Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Raynox fisheye - hvor?

Hei.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne eller denne fisheyelinsa i Norge? Skal brukes til et Sony FX7.

Kanskje noen har synspunkter på hvem av de som er best? Jeg trenger det i forbindelse med skifilming.

Takker for svar

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Generellt liker jeg ikke raynox i det hele tatt pga. dårlig erfaring med gs500 og vidvinkel, det er veldig tydelig at det er økonomi glass. Men så skal det og sies at det jeg har å sammenlikne med er Century/schneider...så blir vel kanskje urettferdig unasett.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Skulle gjerne ha kjøpt Century, hvis jeg hadde hatt peng til det :?

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    14

veit http://www.scandinavianphoto.se/ forhandler raynox. Selv har jeg brukt den mye omtalte mx3000 på mitt vx 2000, fungerer greit, men ser TYDELIGE forskjeller opp mot MK2 fra century.

Jeg solgte fishen, og bestemte meg da for at jeg aldri kom til å kjøpe en annen fish enn century sin (med mindre det kom noe liknende produkt med samme kvalitet), fordi jeg synest det er feil å betale dyre dommer for et bra kamera, og ødelegge store deler av den visuelle kvaliteten ved å sette på en budsjett fish som raynox.

Uansett, linken har du over. Husk at det legges til litt av hvert på prisene, og at det kanskje kan lønne seg med en liten harrytur?

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Som sagt, så skulle jeg gjerne ha kjøpt en Century istede, men jeg har nok ikke budsjett som tillater det i år. Jeg har hørt folk som er fornøyd med den ene fisheye´n jeg linket til, så det kan ikke være såååå dårlig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •