Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Realistiske slag og skudd-lyder

(føler at jeg lager litt for mange topics her, bare si ifra hvis jeg skal roe meg)

Trenger realistiske slag og skudd lyder (både fra revolver og vanlig 9mm). Dette skal ikke være sånn "klask" som har vært på amerikanske filmer oppigjennom tidene, men noe mer realistisk. En ting er at jeg kan søke på nettet og dykke ned i det utallet av lydeffekter som ligger der, en annen ting er at jeg ikke vet hva jeg leter etter :P

Noen som vet hvordan realistiske slag og skudd høres ut? Link gjerne til der hvor jeg kan laste ned
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Du treng:

1 stk mikrofon + opptakar
    1 stk kraftig knyttneve
    1 villig kamerat

8)
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Njæ... har egentlig alt untatt det siste. Men vi har jo ikke så alt for værst mikrofon da så hvis noen vet om noe jeg erstatte nr. 3 med så hadde det fungert fint (har en herda høyreknoke her så jeg kan bare slå til :P)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Hehe, ser for meg 1 villig kamerat kommer hjem til mor:
    Mor: Gudavmeg, hva har du gjort? 8O
    Villig kamerat: Æhm, nei, laget lydeffekter med Plecto... :roll:
    :lol:
    Men kanskje du kan slå til en sånn boksebag som henger i en snor fra taket? Kan være den villige kameraten eller et treningsstudio i nærheten har det.
    Eller gir det en litt for daff lyd?

Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Kjelsås - Oslo
    Svar
    2

Yo Plecto!

Ikke for å drepe noen forhåpninger om å revolusonere lydesign, men slag er så å si lydløse, og skudd er bare en utrolig høy diskantpuls, i virkeligheten, men ikke på film

Erstatt den villig kameraten din med et kålhode, det er faktisk veldig lurt. Ikke bare kommer det lyd, men du beholder en kamerat.

Når det kommer til skuddene; I virkeligheten er det en utrolig ubehagelig lyd, jeg har stått to meter fra en 3 mm pistol bli avfyrt. for å si det sånn; du vil ikke ha en realistisk ly av en 9 mm, tro meg. For det første tror jeg de fleste høytalere ikke klarer å levere en sånn lyd, uansett. Prvø å gå rundt med en linjal, hold den mot forskjellige overflater, spenn den, og slipp. Tilslutt vil du finne noe som høres ut som et pistolskudd. Tror jeg...
    lage film er håndtverk, men når man får det til blir det kunsthåndverk. (Og da mener jeg IKKE keramikkrukker og billedvev!)

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Ja, vet jo egentlig det, men jeg mener realistisk på film. Hvilke lydeffekter bruker jeg så folk hører lydene og ikke tenker over det. De lydene vi hadde i forrige film var sånn klisje lyder som er helt klassiske. F.eks. Uno bruker noen lyder som virker realistiske.

Men hvis jeg skal gå rundt med en linjal? Hvordan skal jeg vite hva jeg skal høre etter?

Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Kjelsås - Oslo
    Svar
    2

Tja si det... du kan jo ta opp mage forskjellige underlag, legge på å se hva du blir mest fornøjd med...
    lage film er håndtverk, men når man får det til blir det kunsthåndverk. (Og da mener jeg IKKE keramikkrukker og billedvev!)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

vis du har et batteri / kage igjen fra nyttårsaften som smeller bra, så ta opp denne lyde, funker drit bra.. jeg kan sende deg et opptak av det.. det er i mono, men du kan gjøre det om til stereo på datan. (eller mono i begge høytalerene) vis du er interessert, lyder veldig bra.. send en PM

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    165

Standard lydeffect!

på denne siden er det mange bra lyder!

http://www.sounddogs.com/
    he meaning of justice can change from one day to the next.
    A professional solider never brings justice into the battle.
    So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    34

I soundtrack pro (mac) er det mange slag og skudd lyder.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •