Viser resultater 1 til 8 av 8
    Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard Red One på Floatcam Pro

Hei.

Jeg går på Nordland Kunst- og filmfagskole i Lofoten, som forøvrig er en kjempebra filmskole, og i dag testet jeg ut Red One på Floatcam Pro. Skolen eier altså et Red One kamera, med massevis av ekstrautstyr. Skolen eier også blandt annet en steadycam av modellen Floatcam Pro, som tar kameraer opp til 9kg. Snart skal jeg være foto i to kortfilmer som skal spilles inn av elever på skolen, som krever steadycam bruk. Produksjonene skal skytes med Red One. Dette er noen av bildene som viser Red One på stedycammet.

Det fungerte kjempebra å bruke kameraet på Floatcam Pro. Det var tungt i lengden å bruke Red One på dette steadycammet, men det gikk overraskende bra. Vi har enda ikke funnet en løsning på hvordan vi kan feste batteriet på steadycammet enda, så den er koblet til beltefestet forløpig. Jeg skal legge ut video fra testingen så fort jeg får tid

Jeg vil veldig gjerne anbefale Nordland Kunst- og Filmfagskole på det varmeste. Skolen fokuserer på at du skal jobbe mye praktisk med film. Du får gjort en del øvelser med foto, manuskriving, regi og klipping. På 2.året får du lage to kortfilmer med et crew som du plukker ut fra klassen din, og 1.året på skolen. Jeg søkte meg direkte inn på 2.året i fjor, og kom inn. Jeg lagde min første eksamensfilm her i høst. Du kan lese om den her: www.axp.no

Du får tilgang på skolens utstyr som er blandt annet: Red One Camera med MASSE ekstrautstyr (18-50mm linse, 100mm linse kommer snart tror jeg, mattebox, harddisk, flashbrikker, 3 batterier, mange håndtak og ekstrautstyr for at du skal kunne modifisere Red'en slik du vil, follow focus med pisk, og MASSE mer), stor HD flatmonitor, jib, dolly, kinoflow, 2 HMI lyskastere, mange andre lys med masse ekstrautstyr som filtere og forskjellig typer stativer, lydbom, mikrofoner, sound devicer, redigeringsceller med nyeste Powermacer med alt av programvare og MASSE mer. Begynner å bli sent, så dropper å skrive alt. Husker vel ikke alt uansett :P

Lærerne her er utrolig flinke og Kabelvåg (som ligger i Lofoten), hvor skolen ligger, er en utrolig koselig plass. Det er utrolig fint her, og menneskene er kjempehyggelige. Jeg er så glad for at jeg søkte på denne skolen! Jeg slutter til sommeren. Jeg har søkt på filmfoto på Lillehammer og har kommet videre til siste runde i intervjuet der. Skal dit 17 Mars

Så hvis du lurer på noe angående skolen, eller har lyst til å søke, så gi beskjed til meg Jeg kan gi svaret på det meste! For søknad gå til: www.kunstfilm.no

Anders

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Sv: Red One på Floatcam Pro

Kult!

Bra og informativt innlegg. Har vært i Kabelvåg da jeg har masse venner derfra, og det er et helt fantastisk vakkert sted!

Kult at det er en skole som satser på å gi elever reell erfaring med utstyr som brukes profesjonelt. Det er trist at noen filmskoler fortsatt opererer med utstyr som 15 åringer løper rundt og lager skatefilm med.
    Coming soon...

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av cmfossum Vis post
    Kult at det er en skole som satser på å gi elever reell erfaring med utstyr som brukes profesjonelt. Det er trist at noen filmskoler fortsatt opererer med utstyr som 15 åringer løper rundt og lager skatefilm med.
    Dette har utelukkende med kostnader å gjøre, i stor grad er det private skoler som bruker enklere utstyr. Blant annet Filmskolen på lillehammer har utstyr, men er og en av de dyreste utdanningene i Norge for staten å drifte. Tv fagene på HIL er heller ikke gratis å drifte...

Idag blir det og mer og mer relevant med kostnadskutt så enklere utstyr må man og godta ute i jobb...penger daler sjelden fra oven.

Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Kan jo legge meg at Nordland Kunst- og Filmfagskole er helt gratis! Og det er svært billig å bo her oppe. Alle vennene mine som studerer i Oslo, Trondheim og Bergen blir skikkelig misunnelig på meg når jeg forteller dem hvor mye det koster iforhold til hvor mye jeg leier!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Digger Lofoten, faren min kommer derfra. Skulle gjerne gått der om jeg skulle ta utdannelse på nytt... Mye bra filmer som kommer derfra og skolen har nok bedre rykte en samtlige utdannelser i Oslo virker det som... Kanskje jeg skulle starta på scratch som regissør.. . Er det mulig å konse på spesifikke emner der?
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Så bra ut dette, Anders. Vært morro å sett noe du har skutt på det!

Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Lofoten
    Svar
    3

Sitat Opprinnelig postet av pylon Vis post
    Digger Lofoten, faren min kommer derfra. Skulle gjerne gått der om jeg skulle ta utdannelse på nytt... Mye bra filmer som kommer derfra og skolen har nok bedre rykte en samtlige utdannelser i Oslo virker det som... Kanskje jeg skulle starta på scratch som regissør.. . Er det mulig å konse på spesifikke emner der?
    Skolen funkuserer hovedsaklig på regi og manus, så hvis det er det som er din greie er nok det et godt utgangspunkt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor Vis post
    Så bra ut dette, Anders. Vært morro å sett noe du har skutt på det!
    Fra 2:09 i showreelen min er det en del klipp som er skutt med oppsettet jeg har bilder av over

YouTube- Anders Øvergaard - DOP (Showreel 2009)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •