Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 1
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    2

Standard Redigerings pc/imac

Er det noen som kan komme med tips til bra imac til redigering jeg lurer litt på denne er dette et bra kjøp

Apple iMac 24" Core 2 Extreme 3,06 GHz
    2GB, 500GB, SD, NVIDIA GeF 8800GS

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    75

Kommer ann på hvilket redigeringsprogramm du har og om du skal redigere HD eller SD filer..

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Apple Final Cut Studio. Da har man redigeringsprogram, lydredigeringsprogram, dvd-authoring, kompositing og mer. Koster vel ca 13000. Hvis du bare vil ha et redigeringsprogram så er kanskje Final Cut Express et alternativ, spørs jo hva du skal, men der er det begrensede muligheter.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Den iMacen du nevner der duger til HD. No doubt. Den er jo som en kraftigere Macbook Pro - og bedre skjermkort. Men får du ikke klaska inn mer RAM? Du kan kjøpe det mye billigere på komplett etc..

Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

"Core 2 Extreme 3,06 GHz"

denne prosessoren er akkurat den samme som jeg har (2,66 GHz)
    denne Core 2 Extreme 3,06 GHz er bare overklokket til 3,06 GHz fra 2,66 GHz

DEN ER IKKE VERT PRISEN

jeg hadde tenkt å kjøpe den (da var pris 5000-6000kr) når jeg så att akkurat samme prosessor på 2,66 GHz var verdi 3000 (trur det var sånn)
    om du heller kjøper den på 2,66 GHz og overklokker selv sparer du MASSE penger

Cadet 1
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    2

Sitat Opprinnelig postet av Traktortom2
    "Core 2 Extreme 3,06 GHz"

denne prosessoren er akkurat den samme som jeg har (2,66 GHz)
    denne Core 2 Extreme 3,06 GHz er bare overklokket til 3,06 GHz fra 2,66 GHz

DEN ER IKKE VERT PRISEN

jeg hadde tenkt å kjøpe den (da var pris 5000-6000kr) når jeg så att akkurat samme prosessor på 2,66 GHz var verdi 3000 (trur det var sånn)
    om du heller kjøper den på 2,66 GHz og overklokker selv sparer du MASSE penger
    Jeg får dette til kost pris gjenom jobben min så jeg gir ikke så mye for den samme med redigerings programet

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Jeg ville gått for iMac 24". Skal kjøpe meg den over sommern sjøl. Den kan oppgraderes til opptil 8gb ram! Apple sine egne rambrikker på 4gb koster 400dollar... men du kan få til omtrent halv pris uorginalt.
    Coming soon...

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    17

Hvor har du sett at du kan oppgradere imac'en til 8GB, det stemmer i alle fall ikke med offisiell info fra mac.

AB

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Om du går på apple.com og store, så kan du velge memory. Deretter kan du velge modell (imac). Da får du valg om 3 forskjellige minnebrikker.
    Coming soon...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Måtte bare sjekke litt ekstra... men jeg har rett iMacen kommer med 2stk 1gb brikker standard (24" med 3.06ghz). Man kan oppdatere gjennom apple sine sider når man kjøper den, og for 1400,- så får man 2x2gb brikker.

Du kan altså skifte ut begge brikkene med 4gb brikker så du ender opp med 8gb ram. Her finnes det flere muligheter, kensington leverer bra ram f.eks. (det jeg har i min MBP)
    Coming soon...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •