Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard Redusere støy i lydbilde?

Noen som vet om det er mulig å redusere støy i lydbilde i Premiere pro cs4?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Spørs hva du mener med støy egentlig. Jevn støy kan man fjerne til en viss grad, man kan f. eks. bruke equalizeren til å dempe de frekvensområdene hvor støyen ligger. Dette vil dog ikke fungere om støyen ligger i samme svingningsleie som annen lyd du gjerne vil ha med deg videre, som dialog. Det finnes også egne støyfjerningsverktøy som du må stille inn til å passe støyen din. Bilstøy i bakgrunnen er nok umulig å fjerne uten at lyden blir alt for fiskete. Noe av lyden du gjerne vil ha vil nesten alltid bli borte når du fjerner støy, så måten Hollywood fjerner støy på er å dubbe og sette folio på alt, så har de full kontroll. Nesten alt Hollywood filmer utenfor studio er dubba.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Spørs hva du mener med støy egentlig. Jevn støy kan man fjerne til en viss grad, man kan f. eks. bruke equalizeren til å dempe de frekvensområdene hvor støyen ligger. Dette vil dog ikke fungere om støyen ligger i samme svingningsleie som annen lyd du gjerne vil ha med deg videre, som dialog. Det finnes også egne støyfjerningsverktøy som du må stille inn til å passe støyen din. Bilstøy i bakgrunnen er nok umulig å fjerne uten at lyden blir alt for fiskete. Noe av lyden du gjerne vil ha vil nesten alltid bli borte når du fjerner støy, så måten Hollywood fjerner støy på er å dubbe og sette folio på alt, så har de full kontroll. Nesten alt Hollywood filmer utenfor studio er dubba.

jeg er ikke så flink på det med lyd i film, jeg er 15 år å har jobbet med film siden jeg var 13.
    fikk helt dilla, så det er lit mye jeg ikke kan når det kommer til det fagelige.
    så plizz, vis lit hensyn.

Jeg bruker for det meste Imovie 08 å 09 å en del fainecut pro.
    Er det noen muligheter for å dempe støy som han kaller det.
    for sliter lit med å redigere enkelte filmer som jeg har filmer med vanelig dv kamera. for det er bestandig sån skurat lyd i bagrunden som iriterer.
    flaks at jeg har HD kameraet mit nu, men skule gjerne fåt redigert vek den skurate lyden på mine første filmer.
    er det noen som vet om det er muligheter innen dise programene å redigere lyden inne i dem programene?
    Takk på forhånd

Lignende tråder

1. støy på landet festivalen 09
    Av romvaesn i forumet Arrangementer
    Svar: 2
    Siste tråder: 14th August 2009, 13:58
  2. Fjerne støy i FCP?
    Av WoieH i forumet Visuelle effekter
    Svar: 1
    Siste tråder: 13th October 2008, 13:18
  3. Støy fra firewirekabel ?
    Av -Andreas- i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr