Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 84
    Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Semi-pro kamera

Dette kameraet fant eg på finn.no.

Ser det bra ut? Er det noen som har det og kan fortelle litt om det? Andre alternativer for meg er jo og canon xm2 og xl1(s). Har også vært på utkikk etter et dvx100e, men eg tviler på at eg finner det.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Semi-pro kamera

"Det beste med kamera er at det har trege autolys og autolyd -en kjempefordel når du fersk fotograf. (denne funksjonen har ikke Sony.PD150)"

Det gir nok kameraet et amatørpreg ja. Jeg har ikke hørt mye, om jeg i det hele tatt har hørt noe godt om dette kameraet. Selv ville jeg ikke satset på dette. På 2Mtv i Stavanger har de nesten garantert, eller kan nesten garantert skaffe deg en dvx100e til 16-20 tusen, med 150-300 timer på hodene, et godt, svært godt kjøp. Du kan muligens ringe dem eller sende mail. www.2mtv.no
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Standard Semi-pro kamera

Jeg har ikke noe erfaring med dette kameraet selv. Men etter det jeg har lest og sett av kameraet, så virker det jo som et godt kamera dette Og en grei pris! Dette er jo et kamera som er rellativt dyrt nytt, men kommer jo også ann på hvor mye brukt dette er da.

Selv så kan jeg annbefale Canon XM2 på det sterkeste! (ikke det at jeg sier JVC kameraet er dårligere) Men dette kameraet kan jeg garantere deg du får det du betaler for. Har selv prøvd det i flere tilfeller, så jeg kan garantere for det!

Men se litt på dette kameraet: http://www.finn.no/finn/bap/object/;...ot=691&;page=7
    kan jo være noe... Eller...?[/code]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Semi-pro kamera

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    På 2Mtv i Stavanger har de nesten garantert, eller kan nesten garantert skaffe deg en dvx100e til 16-20 tusen
    Hva med dvx100ae? tenkte å finne det billigste dvx100ae til skolen min, og tilfelle kjøpe det billig på slutten av året, hehe - lov å håpe

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Semi-pro kamera

Joda Melwa, men dvx100ae er noen tusen dyrere enn dvx100e for det meste. Dvx100ae er forresten ganske billig på videoutstyr.no for tiden.

Og Lalo, Sony VX2000 er nok ikke kameraet du leter etter. Det har ikke mange fordeler over de fleste kameraene i prisklassen, fikk ikke gode anmeldelser på www.cnet.com, og det koster nesten like mye som dvx100e som er uendelig mye bedre!
    Indiesnap Matte Box

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Semi-pro kamera

Ein annan ting. Er det xlr inngang på dvx100e, xm2 og xl1?

Kva er forskjellen på xl1s og xl1?

Og er det noe MERKBAR forskjell mellom dvx100e og dvx100ae?
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Semi-pro kamera

Er det noen som har xm2 eller xl1?
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Semi-pro kamera

Sitat Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
    Og er det noe MERKBAR forskjell mellom dvx100e og dvx100ae?
    Eneste jeg vet om er at dvx100e mangler Squerre Widescreen (eller hvordan nå det staves). Jeg krever enten Squerre Widescreen eller ekte widescreen (som er bedre) som Canon XL2 og noe av de nyere kameraene har.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Semi-pro kamera

Squeeze, heter det :wink: Den gir vel omtrent 28% skarpere bilde, men ekte widescreen er selvsagt best.

Forskjellen på Xl1 og Xl1s er at Xl1s har rettet noen feil som Xl1 (som forøvrig er 7 år gammelt!) hadde.

Kun Dvx100(a)e har XLR, verken Xm1/2 eller Xl1/2 har det, ikke vx2000 heller.
    Indiesnap Matte Box

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Semi-pro kamera

Men skal eg berre sende en e-post til di folkene i stavanger å spørre: "hei. jeg lurer på om dere har at brukt dvx kamera dere kan selge meg til en rimelig pris? P.s eg vi ikkje betale meir enn 20 000 kroner. Takk!"

Blir ikkje det for dumt? Eller har dei et kollosalt forbruk av dvxkameraer der som dei selger med jevne mellomrom? Kor kjøpte du kameraet ditt, mini-man? Ka betalte du for det?
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Side 1 av 9 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •