Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    7

Standard SENNHEISER EW 100 ENG G2 , rekkevidde + div ??

Har nettopp(12/4-2008) kjøpt meg et Sennheiser kit, som skal brukes til mit XL2 kamera.Er det noen av dere som vet hvor lang rekkevidde dette oppsettet har(hvor langt unna kan senderen/objektet være unna kamera, før det begynner å bli dårlig lyd ? Skal brukes til avstandsfilming i åpent lende.Er det noen som har erfaring med dette ?

Kjøpte kit'et på nettet fra Storbrittania for 395 pund.

http://cgi.ebay.com/Sennheiser-EW100...QQcmdZViewItem

Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    7

Standard Re: SENNHEISER EW 100 ENG G2 , rekkevidde + div ??

Sitat Opprinnelig postet av Tombola
    Har nettopp(12/4-2008) kjøpt meg et Sennheiser kit, som skal brukes til mit XL2 kamera.Er det noen av dere som vet hvor lang rekkevidde dette oppsettet har(hvor langt unna kan senderen/objektet være unna kamera, før det begynner å bli dårlig lyd ? Skal brukes til avstandsfilming i åpent lende.Er det noen som har erfaring med dette ?

Kjøpte kit'et på nettet fra Storbrittania for 395 pund.

http://cgi.ebay.com/Sennheiser-EW100...QQcmdZViewItem
    Ingen som vet dette blandt alle dere ? 8O Til info, så prøvde jeg å forhøre meg om dette hos Foto Video i Oslo, men de kunne ikke gi noe svar, selv om de selger dette kit'et.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Du kan høre med Sennheiser.
    http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    10

Sennheiser sender/mottaker har meget god rekkevidde. Opp mot mange hundre meter om sikten er fri. Lyden er svært god og du kan i tillegg til den medfølgende mikken bruke mange andre mikrofoner med godt resultat. En stereo mikk fra Clas O. til noen hundre gir glimrende resultater. Bruk mulighetene alle innstillingene gir deg og kom godt ut av det.

Mvh T

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Hvorfor koble stereo mic til en mono sender? Ok hvis man ikke får tak i noen mono... Jeg har blitt advart om at ew100/G2 kan gi dårlig lyd bare batteristreken er på 2 av 3, og mistenker at det er rett! Så pass på, har noia for dårlig lyd, vanskelig å redde etterpå.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    10

Senderen har stereo plugg og leverer stereo fra ditto mikk.

Jeg har aldri opplevd problemer med dårlige batterier/lydbrudd.
    Eneste problemet jeg har erfart er om jeg kobler til uorginale mikker uten den skrukoblingen som den medfølgende mikk har, så kan pluggen løsne/slites ut. Fryktelig irriterende.

Skal være obs på problemet, takker for tipset.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •