Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard Sette sammen en rigg

Jeg har 10 000 satt av som jeg tenkte jeg skulle bruke på å "pimpe" opp min Canon hv30. Vet det ikke er allverden, men har titta litt rundt på dette internettet da. Jeg lurte på om det kanskje var noen her som hadde noen tips til hva jeg bør kjøpe osv.

Så jeg har funnet fram litt:

-Letus Mini bundle http://www.letusdirect.com/cart/letu...ni-bundle.html
    - Redrock micro shoulder mount http://www.redrockmicro.com/microSho...unt/index.html
    - dfocus http://www.dfocussystem.com/dfocus.html

Dette kommer på litt over 10000 etter rask hoderegning og virker som godt utstyr til en god pris.

Det som er viktig for meg er at jeg får meg en dof adapter, en shoulder mount og helst follow focus og at jeg i tillegg kan montere en ekstern monitor på shoulder mounten.

Er det noen som har noen tips til noe som kan være bedre eller billigere for den saks skyld? Er villig til å høre på ethvert tips!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

Bare pass på at den follow focusen din funker, har hørt mye vondt om billige versjoner som er helt umulig å ha med å gjøre. Lag gjerne en anmeldelse av den her om du bestemmer deg for å kjøpe den

Men du sier du har 10k til rådighet, Letus-en alene kommer jo på over dette?

regnestykket:

Letus: 1280$ x 6 (dollarpris) x 1.25 (mva) = 9600, og i tillegg kommer den helvetes unødvendige tollen.

Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Shait jeg hadde helt glemt momsen! Haha bra du sa ifra. Men anyways da bare sparer jeg opp litt ekstra hvis jeg ender opp med å velge letusen.

Men har lest anmeldelse av dfocusen hos Philip Bloom, som sa at den var brukbar, men veldig bra til prisen den blir solgt for.

Men da kommer det tilsammen på 13500 ca + frakt. Aner ikke hvor mye frakten blir. Blir jo da 3 separate sendinger selvfølgelig.
    Sist endret av Andrès; 5th February 2010 kl 18:44

Cadet 2
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    5

Standard

Anbefaling:

- Kjøp kun Letus DOF-adapteret. (ønsker du PL-mount så kjøper du ikke dette av letus).
    - Så kjøper du en grei dslr-rigg som feks. cavisions eller magic spiders rigger (billige men gode). Redrock-utstyr er svært dyrt.
    - Følgefokus som feks. d!focus eller indifocus20. (d!focus er svært god om man bare strammer skruene som følger med, billig er den også).

Tada! Så har du fått smaken på det. Deretter kan du bygge på med monitor, matteboks og alt du måtte ønske.

Og, husk at du må betale moms på alt over 200kr. Så dyre rigger blir 25% dyrere når de skal hit til Norge. Derfor kan det ofte lønne seg å handle privat på nett, slik at selger merker pakken din med mindre verdi.

Lignende tråder

1. Din Setup/Rigg
    Av lowertimes i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 15th November 2009, 20:31
  2. Hvordan sette sammen pc/mac beregnet for kun filmredigering?
    Av morteym i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 3
    Siste tråder: 23rd July 2009, 20:26
  3. Sette opp musical
    Av masquerade i forumet Generelt
    Svar: 8
    Siste tråder: 2nd January 2009, 13:50
  4. hjelp til å sette inn en efekt i Vegas
    Av Neverio i forumet Programvare
    Svar: 1
    Siste tråder: 16th April 2006, 17:52
  5. Sette en ide`/utkast i et enkelt manus format..?
    Av Larsen i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 1
    Siste tråder: 14th December 2004, 11:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •