Viser resultater 1 til 7 av 7
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard SGpro har kommet, men noe er galt

Hallo, da har sgpro kommet på døra, og jeg har fått stilt inn kameraet slik at det passer med adapteret

MEN når jeg filmer så skjer dette: det synes ikke så godt på den lille lcd-skjermen på kameraet, men når jeg ser på det i final cut så ser jeg at bildet er ganske så kornete, spesielt i hjørnene når de ikke er i fokus. Jeg har sett på alle linsene, og har ikke sett noe tydelig støv på noen av linsene. SGproen har ikke antydning av støv, og min Nikon linse har heller ikke tydelige partikler.

Noen idè om hva dette kommer av?

Og en ting til: jeg zoomet forbi de svarte veggene på adapteret ved hjelp av lcd-skjermen. Men når jeg la det over i final cut blir bildet plutselig "dratt" så litt av de svarte kantene kommer til syne igjen, selv om de ikke synes når jeg stiller det inn på kameraet. Hvorfor?

ha en fin helg, og takk til alle som kommer med svar! ;D

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Sv: SGpro har kommet, men noe er galt

Den første tingen:

Jeg tror grunnen kan være at du ikke har slått på adapteret, er det noen bryter eller av/på knapp på selve adapteret? Se i bruksannvisningen og det står noe om støm, etc.

Den andre tingen:

Grunnen er at LCD sjermen på kameraet ikke tar med alt, den mangler 5 % av bilde i kantene eller noe lignende, så bare zoom litt ekstra...

Håper dette hjelper...
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

haha! stemmer, jeg hadde ikke satt inn batteriene! jaja, nå funker det iallefall ;D takk takk!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Bare hyggerlig!
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Det kornete bildet du fikk var p.ga en sandblåst skive inni adapteren som får bildet til å se kornete ut hvis den ikke spinner.

Hvilket utsnitt bildet ditt blir (dratt, som du sier) har ingenting med selve 35mm riggen å gjøre, men det ha rnoe med selve kameraet ditt sine innstillinger. Sjekk i menyen og velg 16:9

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Fiks på dine problemer:

1. Sett inn batterier (som du har nå gjort)

2. Monter alt riktig på kameraet.

3. Pek kameraet mot en sterk lyskilde uten å slå på adapteren og ikke sett på et objektiv.

4. Zoom inn på det frosta glasset (sandblåste) og fyll hele skjermen med glasset slik at du ikke ser kantene fra adapteren og til slutt still fokus på det kornete glasset.

5. Teip fast fokus og zoom om du har mulighet for dette. Med andre ord aldri rør disse to når adapteren er monteret på kameraet.

6. Sett på et objektiv og start adapteren. Nå kan du stille evt. zoom og fokus på adapter objektivet.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

takk for svar ;D

nå funker alt sammen igjen!

Regler for innlegg