Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 40
    Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard SGpro has arrived! Min første testfilm.

Da har jeg endelig skaffet meg SGpro til mitt Canon XH A1 kamera! Jeg skal egentlig bruke Pentax linser på SGproen, men valgte å bestille EOS adapteren, fordi Pentax adapteren ikke har vært tilgjengelig på flere månender hos Shoot35. Jeg orket ikke å vente mer, og bestillte derfor en EOS adapter fra dem, og en EOS-til-pentax adapter fra Ebay. Adapteren fra Ebay har ikke kommet enda, men jeg hadde en helt grei EOS linse liggende (fra mitt digitale speilreflekskamera), og gjorde dermed en liten test i dag med den.

Før du ser testfilmen, bør du først se gutten med det usynlige geværet. Dette er på en måte en liten oppfølger :P

Den første filmen kan du se her (ikke SGpro):

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=WkGCQm-lYU4&;fmt=18[/ame]

Den andre filmen kan du se her (med SGpro):

http://www.sigrunandthekitchenband.c...g_gun2_web.mov

Youtube: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=MPO1NcT8qaE&;fmt=18[/ame]

PS. Dette er første gang jeg bruker SGpro, og det er kun en kjapp test. Skal lage noen større og bedre tester senere. OG, jeg vet at filmen er for mørk. Det er på grunn av min alt for utålmodige og sucky colorgrading i dag. Man blir litt gira med SGpro ikke sant :P

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Har stor betydning med skikkelig DOF ja.

I neste test, kan du jo ha et helt SWAT-ish team med usynlige våpen som blir beskutt av badguys - også de med usynlige våpen. 8)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    186

Denne filmen var jo bare helt utrolig bra da! Spennende kjøringer, varierende fokus, bra musikk og artig skuespill.

Og så må jeg applaudere over genialiteten med et usynlig våpen, som allikevel lager ild når den skyter. Dette viser hvor mye hovedpersonen lever seg inn i sin egen drømmeverden. Det eneste som kan infiltrere universet hans er foreldrene, som sier i fra at det er middag - som straks gjør at fantasiverdenen hans, og filteret og musikken, forsvinner.

Absolutt eneste jeg ikke likte var at det var for mørkt - men det er du jo selv smertelig klar over. :wink:
    elt sorg gir halv sorg - delt glede gir dobbelt glede!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

enig i at det blir litt vel mørkt Jeg ville overdrevet plasseringen av flammene fra pistolen, selv om de kanskje er i realistisk avstand fra hånda hans, kan de legges litt lengre vekk, da tror jeg man vil få inntrykk av at det er mer realistisk. If you catch my drift. Ellers bra og morsomt, synes musikken blir langtekkelig og litt kjedelig når den bygger seg på samme måte så lenge...

Pene bilder! Du er opplagt en dyktig fotograf!
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Hahaha MrJonez!

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Her kommer en ny test jeg gjorde i dag, etter request fra OlaHaldor. Det var ikke så innmari lett å prøve å fokusere på seg selv, når man står flere meter fra kameraet... men men... Får håpe den er grei nok Ola.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=4g4WEAzKiLg&;fmt=18[/ame]

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Helt knall. Gir litt perspektiv av hva man kan gjøre og ikke, og hvilken optikk man bør klaske til på. Takker og bukker Anders.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Har lyst på SGPro selv!
    Laks

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

SG pro er vel sikkert uhorvelig dyrt??

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg sitter å smatter litt på prisen for å få SGpro opp å kjøre med Canon XL H1. Da må jeg opp i nesten 6500,- + frakt og mva. Så uhorvelig dyrt er det ikke. P+S Technic derimot starter vel på rundt 60 + mva..

SGpro vs pris = kanon! Hva kvalitet angår, syns jeg det ser bra ut, det jeg har sett på forumet her og andre steder (youtube etc) så denne vurderes sterkt.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •