Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 41
    Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard Skjerm til redigering

Hva slags LCD-skjerm anbefaler dere til en redigeringsmaskin? Tenker på 19" eller 20" (to stk. selvsagt). Noen anbefalinger til en rimelig pris?
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Et kjapt søk på prisguide.hardware.no ....

19" - http://prisguide.hardware.no/product...roductId=43417 - 1725,- på billigste norske butikk.

20" wide - http://prisguide.hardware.no/product...roductId=47186 - 2473,- på billigste norske butikk.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Hva er egentlig å annbefale av wide screen og 4:3 når det gjelder redigering?

Tenker selvfølgelig på et oppsett med 2 skjermer.

Vil det være best å ha en 4:3 skjerm som man gjør selve redigeringen på, mens man har prewiew på en wide screen?
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Har selv to stk Samsung 215Tw, 21" wide. Nok arbeidsflate er det og samt bra bilde.

Av en eller annen grunn så har ble. samsung vist seg å være bra til video, relativt sett, i forhold til feks. Ezio.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Ang. skjermer.
    Jeg har opplevd at når jeg har ferdigredigert film som ser bra ut på skjermen.. Ser den ikke så bra ut på tv'v igjen. Regner med det har noe med den sikkert snart 10 år gamle skjermen, men når jeg en gang oppgraderer redigeringsmaskinen; er det SKJERMEN eller INSTILLINGENE som teller mest? Må man selv gå inn for å justere rette farger osv?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Ang. skjermer.
    Jeg har opplevd at når jeg har ferdigredigert film som ser bra ut på skjermen.. Ser den ikke så bra ut på tv'v igjen. Regner med det har noe med den sikkert snart 10 år gamle skjermen, men når jeg en gang oppgraderer redigeringsmaskinen; er det SKJERMEN eller INSTILLINGENE som teller mest? Må man selv gå inn for å justere rette farger osv?
    Opplever det samme hos meg med CRT og LCD skjermen (og selvsagt etterpå på tven) Kontrastene blir mye kraftigere på LCD skjermen og på TVen enn på CRT skjermen. Må alltid huske på det når jeg fargekorrigerer, særlig når ting skal vises på prosjektor, den har en veldig tendens til å kjøre opp kontrast og over og undereksponere områder.

Du kan jo fikse en god del ved å gå inn i skjermkort innstillingene, så finnes det jo også egne kalibreringsprogram som er laget for akkurat dette. Men Forskjellige skjermteknologier vil alltid gi ulikt bilde. Det lønner seg å kjøpe 2 like skjermer

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Til preview brukar ein ganske enkelt ein TV.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    Hva er egentlig å annbefale av wide screen og 4:3 når det gjelder redigering?

Tenker selvfølgelig på et oppsett med 2 skjermer.

Vil det være best å ha en 4:3 skjerm som man gjør selve redigeringen på, mens man har prewiew på en wide screen?
    Vel, destod bredere skjerm, destod lengre tidslinje. Så jeg anbefaler widescreen til begge deler.

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Ang. skjermer.
    Det er nok bare enten TV-en din som ikke produserer et godt bilde, eller LCD-en din som ikke takler kontrastene godt nok.

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Til preview brukar ein ganske enkelt ein TV.
    For å si det sånn, jeg har aldri sett en klipper jobbe med bilderørs-TV som preview. Det er en dinosaur teknologi som snart er utdødd. Til full-frame preview skal du ha en LCD med god kontrast-rate og responstid.
    Jeg vil absolutt anbefale Apple Cinema wide skjermene, selv om de er rimelig dyre. Et annet alternativ er en av Dell sine dyrere skjermer.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Har sett meg ut to mulige skjermer nå, noen som har noe å si om disse:
    http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=69397
    http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=72113
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kvifor må absolutt alle ha LCD uansett?
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0