Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    61

Standard Skrekkfilm, Lys?

Skal lage skrekkfilm og kommer da til å filme mye i mørket for å få det litt skumlere. Men probleme er det, at tidligere forsøk på å filme i mørket har blitt utrolig dårlige, i og med at man nesten ikke ser hva som foregår. Trenger da tips til hvordan jeg får best lys, men ikke så mye at folk skjønner at det er lyskastere som står der.

Utsyret jeg bruker er et Panasonic NV-GS500 med Røde Videomic til filming.
    3 små lyskastere.
    Adobe Premiere og Adobe After Effects til redigering.

Noen som vet hvordan jeg skal sette opp belysningen, og om det går ann å gjøre noe i redigeringen for å få det litt bedre?

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Produksjonsselskapet mitt har nettopp lagd en sånn film. Vi filmet det i skogen. Husk på hardt, kaldt lys, fra høye vinkler. Det er vel det viktigste å huske på. Vi brukte enten 1 eller 2 lys hele tiden, ikke mye vits i å bruke 3 punkts lyssetting når du skal ha harde skygger osv. En ting; ha det heller for lyst enn for mørkt. Du kan gjøre det mørkere i post.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    69

:idea: Du bør bruke et kraftig hvitt lys, evt. med lyseblått filter og lyssette fra kun 1 vinkel. Kontrastene og skyggene gjør at vi får følelsen av at det er mørkt...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •