Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard Skriver som skriver direkte på CD / DVD

Er det noen her som har erfaringer å dele angående skrivere som kan skrive direkte på CD / DVD plater ? Er f.eks. denne noe å ha: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345461

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Sv: Skriver som skriver direkte på CD / DVD

Har ikke erfaring med skriveren du nevner, men har selv en Canon IP4500 ( http://www.deal.no/produkt.cfm?id=113539 )
    Denne er kombinert fotoskriver og cd skriver med en egen holder for cder som du stapper inn i et eget hull. Skriveren fungerer like bra til cd print som printing av cover!
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Vil tro alle printere til konsumentbruk er helt greie å ha med å gjøre - men det tar tid, og er en manuell prosess hele turen gjennom - kjedelig å vente når man skal printe i større opplag.

Pøs på! Printeren i seg selv var ikke uhyggelig dyr heller.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Takk for svar begge to.

Tja, "alle" sier jo at HP skal være så bra. Men jeg vet ikke helt. Jeg har nå min andre HP skriver, en "stor" B8350, som skriver i inntil A3+ og skal være veldig bra. Men det er liksom endel som jeg ikke helt liker med den (og samme var det med den gamle HP skriveren). Den bråker, skriver feil, dyser i blekkpatronene tetter seg. At fargene ikke helt stemmer med skjermen er også ett faktum, men der må jeg vel ta mye av skylden selv siden jeg ikke har fargekalibrert skriveren (kun skjermen, har spyder 3 PRO).

Så jeg er litt gira på å prøve canon skriver denne gangen. Har aldri hatt en canon skriver. Kanskje dem er bedre ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg har en Canon IP 5200, og er steinfornøyd med den i alle fall. Kostet meg omkring det dobbelte av den printeren du linka til. Men den modellen er vel ikke å få kjøpt nå lenger, vil jeg tro - tross alt en over to år gammel modell. Men jeg liker den veldig godt, og har ikke hatt noe problemer med feil farger eller noe, og jeg kjører ikke på Spyder-kalibrert skjerm heller.

Har ikke fått prøvd å printe med Ilford-papir ennå, men det skal gjøres en dag - ingen tvil om det. CD/DVD har jeg ikke hatt noe problem med heller. Som Hallojs nevner, er det en kassett man legger plata i, og dytter på plass - så går resten av seg selv.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Har ikke kjøpt skriver enda, men er det noen som har erfaring med Canon Pixma iP4600 http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...px?plid=109439 ?

Evt. noen som har erfaring på HP kontra canon ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Så vidt jeg vet er iP4600 en arvtaker etter den tidligere 5x00-serien, og burde være på høyde med, eller bedre. Prisen var jo direkte latterlig. Løp og kjøp!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •