-
9th August 2009, 19:36
Lieutenant Junior Grade
Skulderstativ?
Halloisan
Var ute i går å filmet med Redrock 35mm adapter, dette var da altså ikke mitt eget. Også første gangen jeg prøvde et adapter.
Og jeg synes stative som var med dette adapteret var veldig godt. Dette er altså et stativ som man har på skuldrene. Jeg lurere rett og slett på om det går ann å bare få tak i et slik stativ? uten selve adapteret. Hva er så navnet på et slikt? blir det feil å kalle det skulderstativ? finner nemmelig ingenting på dette søket.
Dette skal da brukes til EX-1.
Takk for alle svar!
Sist endret av Blaasmo; 9th August 2009 kl 20:10
-
9th August 2009, 22:57
Commander
-
9th August 2009, 23:19
Lieutenant Junior Grade
JA fy faen! takk skal du ha!
jeg er evig takknemelig, akkurat sånn jeg brukte igår.
-
9th August 2009, 23:23
-
10th August 2009, 01:30
Lieutenant
Det finnes en del forskjellige løsninger, ta en titt på ebay også. Har nettopp bestilt meg en 35mm adapter, og har såvidt begynt å lure på en slik selv. Noen merker er dyrere enn andre... når det gjelder valg av utstyr så tror jeg en må prøve å finne ut av hva slags behov man har og tenke litt langsiktig.
Så det var bra å filme med en slik opprigging ja? Fikk du lyst på d dof-adapter? Var det follow focus på den?
-
10th August 2009, 20:56
Lieutenant Junior Grade
Har sett litt på ebay og litt forskjellige både fra letus, det er ganske stive priser på alt egentlig. Det billigste er vel å lage seg en selv. Jeg tror faktisk jeg skal prøve, så får jeg kjøpe meg en vist det går i dass.
Det var veldig bra å filme med opprigg, det finn den helt spessiele looken. Jeg fikk utrolig lyst på, men tror jeg satser på Letus Extreme da. Virker som de lager vakre bilder med EX-1, men jeg må få testet det også ut. nei, det var ikke follow focus på den.
Hvilket adapter har du bestilt deg?
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker