Slow-motion legger du på i etterkant vel?
Kan kanskje være greit å stille på lukkerhastigheten men.
Hvordan får jeg filmet i slow motion på panasonic hvx200? Som jeg har forstått det går det kun ann å "overcranke" ved å filme på p2 kortene?
Noen som er kjent med dette kameraet?
Slow-motion legger du på i etterkant vel?
Kan kanskje være greit å stille på lukkerhastigheten men.
Laks
Det du tenker på er vel å gjøre opptak i høyere framerate, og spille det av som 25fps.
Eier ikke HVX200 selv, så der kan jeg ikke hjelpe. Er vel en og annen her inne som bruker HVX, og kan hjelpe deg med det.
Jeg husker ikke om du kan gjøre det på hvx200 men jeg trooor det. skal prøve å finne ut men er vel da noen andre som har svart før meg.
HVR-V1E til sony har mulighet til å filme 100fps opptil 12 sekdet er ganske Najs
![]()
NPS Film &; Video
www.npsfilm.com
*Sony - HVR-V1e - Solgt
*Canon EOS 7D
*SG Pro r3
*Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
*RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
*RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
*MacBook PRO 17" (4GB ram)
*Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm
Jeg er fast bestemt på at man har mulighet til å gjøre opptak i inntil 50-60fps med HVX200. Det er i alle fall det alle reklamerte for når det kom..
er ganske sikker på at HVX200 kan ta 60fps ja. Har lest det,tror jeg. Det vil jo gi en ganske smooth slowmotion! 100fps er jo fantastisk faktisk. Da har man iallefall gode muligheter for slowmotion![]()
Du må filme i 720P Native (720PN) som det står i kameraet, og i PAL kameraet er maximum framerate på 50 fps, mens NTSC har 60 fps, dette kommer av at vi har forskjellige framerater en USA. MEN du kan "hacke" kameraet ved hjelp av å forandre en textfil som du genererer med kameraet. Det finnest oppskrift på hvordan du gjør dette (har gjort/testet det selv med hell) men det er advarsler om at du kan skade kameraet ditt om du velger å gjøre dette. Dette gir deg muligheten til å ta opp i hvilken framerate du vill fra 1-50 bilder i sekundet. Kjekt å ha for timelaps film når du går heftigt ned i framerate.
Men fra fabrikk skal du kunne ta opp video i 50 fps i utgangspunktet.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Okey....
Men spørsmålet var da egentlig om man kan gjøre dette på tape?
Kun mulig å ta opp i 720p DvsprohD på P2 kort direkte. Noen andre kan sikkert svare på om man kan spille dette over til tape i ettertid...Opprinnelig postet av bajazz
Hei
Du kan skyte 25p/50 på p2.
Selvfølgelig ikke på tape.
yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]
Bokmerker