kjør 50i med 120 i shutter.. speed ned i After Effects eller Shake eller FCP... ikke i Adobe Premiere..
vips.. så har du slow mo..
Hei ønsker å gjøre et veldig slowmotion på et klipp, under 50%. Noen innstillinger jeg skal passe på når jeg filmer med et HDR-FX1E? Har shutterspeeden noe å si? Opptakene blir gjort i 1080i med en shutterspeed på 50. Noen forslag? Vet jeg kan lage bra slow motion med shake, men noen mulighet for enda bedere?
Mvh Mathias
kjør 50i med 120 i shutter.. speed ned i After Effects eller Shake eller FCP... ikke i Adobe Premiere..
vips.. så har du slow mo..
hvordan skifter jeg til 50I ?
okei flott, ikke noe jeg må stille inn på i feks. shake? Og som det ble nevnt, hvordan stiller man inn i50? Takk for svar
Du filmer i 50i. Med mindre du har satt den til den falske 25P-en som ligger i kameraet.
aaah 2 bilder i et ?
Ja, de er interlacede. To halvbilder, annenhver linje er et forskjellig bilde med 1/50dels sekund forskjell. I motsetning til P (progressiv) som er et helt bilde 25 ganger i sekundet. På FX1 er 25P bare en sammenliming av de to halvbildene, så det er ikke egentlig progressivt. Men om man skal deinterlace i ettertid uansett, så kan man like gjerne la kameraet gjøre det for deg.
Um... 50i er ikke det samme som å filme i 1/50 sekund. 1/50 sekund er å kjøre lukkertiden på 50, også vist som 1/50 på kamera.
Dersom kameraet ditt støtter opptak i 50 frames per sekund, som han ene her nevner, er jo saken biff. 50 fps på en 25fps-tidslinje blir alene veldig delikat - og du kan i tillegg slowe enda litt til før det går for langt.
Ikke vær vanskelig nå, Ola, jeg har aldri sagt det er det samme som lukkerhastighet. Det er fremdeles 1/50 sekund forskjell på hver av delbildene, uansett hvilken lukkerhastighet det er filmet i, fordi det er 50 slike oppdateringer i løpet av et sekund. Filmer man dog i lav lukker, så vil de to se helt like ut.Opprinnelig postet av OlaHaldor
FX1 har ikke variabel framerate. Men film i 50i om du vil ha litt bedre slomo, enn om du skulle brukt 25P.Opprinnelig postet av OlaHaldor
Takker for svarDa er kamera stilt inn til neste opptak
![]()
Bokmerker