Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Nesodden
    Svar
    65

Standard Snowboard bails og nye bilder tatt med fisheyet.

Var i går ute og filmet med mitt relativt nye Soligor fisheye (183 grader vidvinkel) i 13 minusgrader. En bekjent av meg som går på Snowboardlinja på NTG, en ganske vill en skulle ta en frontflip, men satset litt feil. Denne filmen var litt for å teste fisheyet litt. Ble nå ganske kuult alikevell. Filmen kjører i 2,1mb i sekundet.

Putfile:
    Filmet i 16:9 format men dette synes ikke i putfile.com playeren før man velger full screen.
    [ame]http://media.putfile.com/Stian-frontflip-bail[/ame]

Eller video google (blir blåst opp til 4:3 format automatisk så bildet blir litt forvrengt:
    [ame]http://video.google.com/videoplay?docid=3036590806522533594[/ame]
    ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Au då.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Toten
    Svar
    19

Det er det jeg alltid har sagt, snowboard er farlig 8)

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av camarat
    Snowboard farlig? Det er jo omtrent like trygt som å sove, tenk på foppball da...da har du 11 andre tvilsomme menn hvis jobb er å takle deg hardest mulig. Eller har jeg misforstått den sporten? :lol:

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Toten
    Svar
    19

Sitat Opprinnelig postet av Christian m
    Sitat Opprinnelig postet av camarat
    Snowboard farlig? Det er jo omtrent like trygt som å sove, tenk på foppball da...da har du 11 andre tvilsomme menn hvis jobb er å takle deg hardest mulig. Eller har jeg misforstått den sporten? :lol:
    Hakket verre er bedriftsfotball, der har du 11 veldig tvilsomme menn, uten kondis, uten kontroll og uten teknikk, men mestere i følge dem selv der de sitter og ser på fotball på TV'en. Alle disse 11 løper etter denne runde lærkullen så fort de hårete sofa-beina klarer å frakte dem, hvor de så hopper inn i taklinger som de har sett for seg er rene og pene, men som ender opp med sykehusbesøk for halve laget i to uker etterpå. Nei, bedriftsfotball er en farlig sport.

Og som videoen beviser, snowboard er ganske farlig det også

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

hah, morro =) alt for lenge siden jeg har drivi med det der. og for å være helt ærlig så fikk jeg lyst å stikke ut å stå av å se det klippet der. Ender alltid med en hjernerystelse eller ribbeinbrudd i løpet av en sessong..

Bare lurer på en ting.. At man ser de svarte kantene fra objektivet, vil ikke dette si at det egentlig ikke passer til kameraet ditt? jeg vet det har blitt en "del av" skate/snow filmene som kommer, Omtrent alt materialet bror la igjen etter hans lille kariere som skatefotograf på videosiden har også objektiver som ikke passer.

Så, kjøpte du det fordi det hadde slike kanter, eller er faktisk dette objektivet til ditt kamera?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

AU... skikkelig bad.. :P

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    hah, morro =) alt for lenge siden jeg har drivi med det der. og for å være helt ærlig så fikk jeg lyst å stikke ut å stå av å se det klippet der. Ender alltid med en hjernerystelse eller ribbeinbrudd i løpet av en sessong..

Bare lurer på en ting.. At man ser de svarte kantene fra objektivet, vil ikke dette si at det egentlig ikke passer til kameraet ditt? jeg vet det har blitt en "del av" skate/snow filmene som kommer, Omtrent alt materialet bror la igjen etter hans lille kariere som skatefotograf på videosiden har også objektiver som ikke passer.

Så, kjøpte du det fordi det hadde slike kanter, eller er faktisk dette objektivet til ditt kamera?
    Ja, jeg lurte på dette og! Har sett mange skatefilmer med sånne svarte kanter, og det er vel for å oppnå en mer ekstrem fisheye effekt? Har sett en del folk som teiper linsen et hakk lengre ute for å oppnå dette.. selv ser jeg ikke helt vitsen, så dyre linser.. har sett enkelte canonkameraer som lager ca en sånn effekt av seg selv, men det blir selvsagt ikke helt det samme.. Forstår at dette er en egen stil

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Nesodden
    Svar
    65

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim

Om man kjøper vidvinkel linse hvil disse forsvinne, men "alle" fisheye linser vil det bli en slik kant på fullt utzooming. det er bare og zoome inn 0,6-0,7x eller noe så forsvinner den men vidvinkelen vil fortsatt være der. Om jeg holder linsen 2cm fra en persons nese vil man fortsatt de hele annsiktet pluss mere. kan legge ut noen bilder og film så dere kan få se litt senere i dag. Til og med på cams til 80000kr som de bruker fisheye kommer dette. jo mere innzooming jo mindre vidvinkel. Men kuult og smart er det. Ikke sånn jallaeffekt som mange legger på i ettertid. hehe
    ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Heime, Valdres, Oppland, Norge
    Svar
    92

au, så ikke godt ut. lol jeg trudde att han la seg ned og skulle grine ,
    men så hoppan plutseli opp igjen :lol:

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Ehehehe! Detter liksom litt hjepesløs ned....
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •