Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard "solbeskytteren" er i veien ARG hjelp

Yo dudes.

Har nettopp lagt over materiellet fra en musikkvideo jeg nettopp har spilt inn. Jeg var så fornøyd siden innspillingen hadde gått relativt problemfritt, før jeg kom hjem og la det over. Da så jeg at "matteboxen" hvis man kan kalle det det hadde blitt med på en tydelig stripe på venstre side av bildet. Hva gjør jeg? hvordan får jeg i final cut klippet vekk den delen av bildet? crop lager jo bare et svart merke etter det, jeg vil ha bort en stripe av venstre side. how?

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Standard Sv: "solbeskytteren" er i veien ARG hjelp

Da må du nok scale bildet. Trykker på klippene og trykker på fanen "motion", inne der har du innstillingene. Basic motion ligger Scale. Scale bildet og se hvordan det ser ut. Etterpå kan du justere ved å trykke på "Center".

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

hmm da skalerer jeg jo bilde, drar pixlene utover slik at bildet blir mer utydelig. Er det ikke en enkel og grei måte å bare klippe av en del av bildet? adobe premiere hadde jo det

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Hmm, det var rart, kan ikke tenke en annen måte å gjøre noe slikt på.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Premiere skalerer nok også bildet for deg. Et SD videobilde er 720x576 videopixler uansett hvordan du vrir og vender på det, så hvis du ikke vil ha noen av dem svarte i kanten, må du skalere bildet hvis du skal skjule noe i kanten av bildet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •