Har ikke sett eller hørt noe om vx2000, men xm2 er jo et veldig godt omtalt kamera da, fått bra med kritikk. Begynner kanskje å trekke på årene nå, men jeg har ikke hørt om noe kamera som yter like godt i den prisklassen som xm2 gjør.
Hei dere!
Jeg har ett lite problem, jeg skal kjøpe et nytt kamera, og jeg står mellom
Canon XM-2 eller Sony dcr vx2000.
Hva bør jeg velge, med tanke på bildekvalitet, murligheter og diverse.
Takk Theodor
Purple Cow Pictures
Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
Røde NTG-2
Regi & Foto
Har ikke sett eller hørt noe om vx2000, men xm2 er jo et veldig godt omtalt kamera da, fått bra med kritikk. Begynner kanskje å trekke på årene nå, men jeg har ikke hørt om noe kamera som yter like godt i den prisklassen som xm2 gjør.
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
hei!
Men VX kameraet ligger i 30 000 kr prisklassen mens XM 2 ligger rundt 20 000 kr klassen,
Purple Cow Pictures
Røde NTG-2
Regi & Foto
Hvorfor sammenligner du de to kameraene da?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
går ut ifra at det er VX 2100 du mener, ikke vx2000 (vx2000 produseres ikke lenger). Når vx2000 angår, eier jeg dette. Har brukt det til skatefilming i over to år, og er fortsatt fornøyd med dette kameraet. Det eneste som mangler, er xlr inngang for mikrofon (har minijack innganger, selvfølgelig). men ettersom du spørr rundt et vx og xm kamera, regner jeg med at xlr innganger ikke har noen betydning for deg, ettersom ingen av dem har dette.
Bruken min har vært skate, men også noen kortfilmer i skolesammenheng.
Uansett, har erfaring både fra sony sitt vx2000 og canon sitt xm2. For min del slår sony canon i sammenlikningen. Jeg liker fargene til vx2000 kameraet bedre enn xm2. Dog, dette er skatefilming - hvor varme farger omtrent alltid er populært (noe jeg av en eller annen grunn synest er letter å få med sony sitt vx enn canon sitt xm).
Send meg gjerne en PM ang ytterlige erfaringer..
Håper det er brukt det er snakk om...
Vx2000/2100 har en fordel over xm2, 1/3"ccd istedenfor 1/4" som canon bruker. Det gir bedre bilder i dårlig lys, og Vx2000/2100 er forbruker modellene av Pd150/170 som har vært arbeidshester hos mange tvkanaler i mange år. Blant annet pga at bildene blir relativt bra selv med dårlig lys.
Ut over det begynner samtlige av dem å dra på åra.
Vx2100 og vx2000 er noen gamle kameraer.
Jeg hadde gått for XM2, har arbeidet med dette kamera og viser gode resultater.
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Grunnen til at jeg sammenligner vx2000 og xm 2 er fordi jeg kan få de veldig billig brukt, så jeg undrer på hvilke jeg skal velge, men akkuratt nå er jeg litt mer keen på vx2000 en xm 2. Men noen fler erfaringer kan ikke skade
Takk
Purple Cow Pictures
Røde NTG-2
Regi & Foto
Har selv VX2000, og er godt fornøyd med det. Kanon i dårlig lys![]()
så har du jo også Panasonic DVX100...
just putting it out there...
den skyter progressivt og man har sweet kontroll med manuelle instillinger.
Bokmerker