Viser resultater 1 til 10 av 10
    Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Sony FX 1 vs. canon xl 1/2

Jeg er bare litt nyskjerrig, hvilket kamera er dest av Sony fx 1 og canon xl 1/2...???

Hvilket er dyrest??
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Sony FX 1 vs. canon xl 1/2

Canon XL2 er dyrest, så er det Sony FX1 tror jeg, og XL1 billigst. Hvilket er best? Jeg regner med at XL2 er det beste av de tre du nevnte.

Anbefaler deg å sjekke tråden:
    http://dvxuser.com/articles/shoot3/

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Det finnes ikke best. Alle 3 er veldig forskjellig og har spes. område hvor de fungerer best. Ikke helt... XL1 er dårligere enn XL2 , så valget er mellom XL2 og FX1.

XL2 med sine utskiftbare linsemuligheter, progressive opptak er en drømm for naturfotografer og amatør filmskapere.

FX1 er interlace DV og HDV... Riktig bruk i riktig sammenheng kan resultere i veldig bra kvalitet. Husk riktig bruk av kamera.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Ta som eksempel meg: Filmer amatørfilmer, bryllup, konfirmasjoner og reklamevideoer, hva ville ha vært best for meg??

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Jeg ville valgt Canon XL2 fremfor Sony Fx1. Valget er enkelt. Du jobber mot en gruppe mennesker som må bli imponert av det de ser under opptak. Og Canon XL2 har større imponatorfaktor enn FX1.

Å diskutere bildekvalitet er litt meningsløst her. Mange bruker HDV, fremtidsrettet videoformat, du kan bruke dagens opptak om mange år fremover... slike argumentasjoner brukes for å imponere kunden... bare tull, men funker. Folk svelger det og begynner å tro på.

Du lister opp produkter hvor du får betalt for det du gjør. Da må du ha råd til å kjøpe nytt kamera om 2-3 år dersom det trengs. Jeg ville valgt Canon XL2 fordi: amatørfilm - progressive opptak, bryllup - progressive og slowmotion, konfirmasjonsfilm - et fett , reklamefilm - progressive og forskjellige linsebruk.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Noen har som har brukt xl 2...?? Hvordan er det å bruke det når du ikke har en lcd skjerm?? Jeg er vandt med å bruke lcd skjermen på et kamera, hvordan funker dette i forhold på xl 2?

Vet at du kan vippe vekk den tingen du ser inn i, men da er jo bare skjermen på 2 tommer eller noe sånt

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Fungerer bra. Litt annerledes enn vannlig lcd, men ganske bra. Du kan alltid kjøpe en portable dvd-player med composit video eller en 7" lcd for kamera og da har du en ganske bra lcd skjerm. Jeg bruker alltid viewfinder, helst sort-hvit istedenfor farge fremfor lcd skjerm.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

hvor mye ligger xl2 på per dagsdato for et nytt kamera??

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    hvor mye ligger xl2 på per dagsdato for et nytt kamera??
    www.fotovideo.no selger for 38 900 kr, men de overpriser litt tror jeg. Jeg regner med at Video4 selger kameraet litt billigere. 35 000 kr kanskje.

Hvis det er mye for deg, kan du prøve å finne brukt XL2. Feks jeg fikk mitt XL2 brukt for 25 000 kr (med litt ekstra utstyr).

edit:
    sYns det er merkelig at DVX100AE er dyrere enn XL2 hos fotovideo.no

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Jeg har ikke tankt å kjøpe det med det første, men takk for alle svar jeg har fått så langt!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •