DV står for Digital Video, filmen lagres, uten komp. på tapen. Så det blir 0% tap. Kvaliteten på filmen, avgjøres ikke av tapen!Stusset litt på at det var "vanlige" DV taper den tok opp på![]()
Er Sony HDR-FX1E noe knall kjøp med tanke på HD-Video og lyd?
Stusset litt på at det var "vanlige" DV taper den tok opp på.
Og om det ville vært lurt å kjøpt meg en ekstern lyd opptaker til dette kameraet? + ekstra mic'er?
http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.asp...&;affId=891078
PS: Grunnen til at eg har valgt meg ut dette er at en kompis av meg har mulighet til å kjøpe direkte fra sony og får derfor 25% avslag i prisen.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
DV står for Digital Video, filmen lagres, uten komp. på tapen. Så det blir 0% tap. Kvaliteten på filmen, avgjøres ikke av tapen!Stusset litt på at det var "vanlige" DV taper den tok opp på![]()
ulken. boy wonder....
Eeehh?? FX-1 tar opp i HDV som bygger på mpeg-komprimering... Tungt komprimert... Eller så kan det også ta opp i DV... Men også DV er tungt komprimert...
Mykje av grunnnen til at HDV er so billeg, er at det bruker det same drivverket og dei same kassettane som miniDV. Det at ein ikkje trong utvikle noko nytt gjorde kostnaden mindre.
Det finst og kassettar som er spesielt retta mot HDV-opptak, og skal minske sjansen for dropouts. Desse er mykje dyrare enn vanlege DV-kassettar. Har sett nokon som anbefaler å bruke dei, for å minske fara for at opptak vert øydelagd av dropouts, og fleire som bruker vanlege Sony Premium DV-kassettar utan store problem.
eg kjøpte min FX1 For rundt 20tusen på www.globalmediapro.com
knall kjøp kosta rund 17000 når eg kjøpte han uten moms og frakt da :?
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Jeg tror jeg leste en gang at du mister 30 % av HD-kvaliteten etter at det komprimeres til MiniDV-kassetten. Men da sitter du igjen med 70 % HD, og det er vel bedre enn ingenting (Folk får rette på meg om jeg tar feil).
Men hvis du har muligheten til å få 25 % avslag på et så dyrt videokamera burde du gå for det.
e're all living in America
Når jeg skal importere i Avid får jeg ikke trykke capture knappen.
Feilmeldingen jeg får er:
Exception: A drop frame tape was inserted. A non-drop frame tape was expected. Please insert the correct non-drop frame tape.
Filmer med vanlige HDV kasetter, hva er dette dropout greien dere prater om?
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?
Mvh
Thomas Søyland
Bokmerker