Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    16

Standard Sony PD150 og Canon XL1

En venn av meg skal kjøpe et kamera i semi-pro klassen til en billig penge. Han spurte følgelig meg til råds om hva som var best mellom Sony PD150 og Canons gode gamle XL1. Derfor "jukser" jeg litt og spørr øvrige forumvenner om dette spørsmålet. Hva skal jeg anbefale ham?

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    16

En venn av meg skal kjøpe et kamera i semi-pro klassen til en billig penge. Han spurte følgelig meg til råds om hva som var best mellom Sony PD150 og Canons gode gamle XL1. Derfor "jukser" jeg litt og spørr øvrige forumvenner om dette spørsmålet. Hva skal jeg anbefale ham?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Eg ville ha satsa på XL1 på grunn av storleiken og utskiftbar optikk.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Eg ville ha satsa på XL1 på grunn av storleiken og utskiftbar optikk.
    Indiesnap Matte Box

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Men på den annen side - hvor mange "nye" benytter seg av utskiftbar optikk? En kamerat har holdt på med video i to-tre år, og solgte nylig sitt XL1. Han hadde griselyst på fisheye-optikk, men pga. pris solgte han det og kjøper seg et mindre HDV-kamera med fish-eye.

Hadde jeg hatt pengene, ville jeg kjøpt et PD-150-kit. Vet ikke om du får kjøpt det hos forhandler lenger, men gjør man det, ville jeg spurt om å få et pakketilbud på kamera, to ekstra batteri av den største typen (som har en standby-tid på opptil 8-9 timer) - Porta Brace bag og vidvinkelforsats. Funker helt KNALL!

Erfaringsmessig har PD-150 tilnærmet like farger som et Beta-kamera. Har prøvd både XLH1, Beta og PD-150 opp mot hverandre - XLH1 tapte i fargegjengivelse for de andre to.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Men på den annen side - hvor mange "nye" benytter seg av utskiftbar optikk? En kamerat har holdt på med video i to-tre år, og solgte nylig sitt XL1. Han hadde griselyst på fisheye-optikk, men pga. pris solgte han det og kjøper seg et mindre HDV-kamera med fish-eye.

Hadde jeg hatt pengene, ville jeg kjøpt et PD-150-kit. Vet ikke om du får kjøpt det hos forhandler lenger, men gjør man det, ville jeg spurt om å få et pakketilbud på kamera, to ekstra batteri av den største typen (som har en standby-tid på opptil 8-9 timer) - Porta Brace bag og vidvinkelforsats. Funker helt KNALL!

Erfaringsmessig har PD-150 tilnærmet like farger som et Beta-kamera. Har prøvd både XLH1, Beta og PD-150 opp mot hverandre - XLH1 tapte i fargegjengivelse for de andre to.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Men PD150 er fortsatt svært overprisa, interlaced og med lite manuell kontroll. Du får jo DVX for same prisen.
    Indiesnap Matte Box

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Men PD150 er fortsatt svært overprisa, interlaced og med lite manuell kontroll. Du får jo DVX for same prisen.
    Indiesnap Matte Box

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

PD150 er interlaced kamera med manuell kontroll.

Manuell kontroll:
    Gain, AE, WB, Shutter, Audio LVL, Color LVL, Sharpness, Wb Shift, AGC limit,

Focus og Zoom på linse, ND1, ND2,

+

Foto, du tar bilder på kort osv.

.................................................. .................................................. ...

Jeg tror DVX-en er mere "overpriset"

.................................................. .................................................. ...

Hva ville dere gi for en PD150 (lite brukt) med 4 batt. UV filter + Century Optics 16:9 anamorphic adapter?

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

PD150 er interlaced kamera med manuell kontroll.

Manuell kontroll:
    Gain, AE, WB, Shutter, Audio LVL, Color LVL, Sharpness, Wb Shift, AGC limit,

Focus og Zoom på linse, ND1, ND2,

+

Foto, du tar bilder på kort osv.

Jeg tror DVX-en er mere "overpriset"

Hva ville dere gi for en PD150 (lite brukt) med 4 batt. UV filter + Century Optics 16:9 anamorphic adapter?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •