Viser resultater 1 til 3 av 3
    Citizen
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    1

Standard Spørsmål ang. Panasonic AG-DVX100B

Heisann!

Jeg har planer om å kjøpe meg et Panasonic AG-DVX100B kamera, men har et par spørsmål.

Er det mulig å få et "film-look" på resultatene mine, med dette kameraet? Jeg/vi ønsker å få noen lunde samme resultat som f.eks. Friday the 13th osv. Ikke for glattpolert med andre ord. Er dette kanskje noe jeg kan justere på i f.eks. Adobe Premiere Pro etterpå?

Jeg går ut ifra at jeg vil trenge steadycam eller glidecam av en sort, for å få glattest mulig resultater.

Kan legge til en trailer så dere kan se hva jeg sikter til:

Friday the 13th - [ame]http://www.youtube.com/watch?v=l362Qhodcyg[/ame]

Håper dere skjønner spørsmålet mitt, og på forhånd takk for alle svar!

Edit: Jeg leser her at: "First on the list are the great progressive-video modes: 30p and two types of 24p, in addition to standard 60i (interlaced video). Without getting too technical, the important thing to know is that 24p video goes a long way toward giving digital productions a cinematic look as opposed to the look of a soap opera; it also makes for a superior film transfer."

Betyr i dette tilfelle "cinematic look" det samme som jeg er ute etter?

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Standard Spørsmål ang. Panasonic AG-DVX100B

Hvis du lyssetter skikkelig så er det ikke noe i veien for å få film-look med DVX100, men om du tenker kjøpe det kamera nå håper jeg du får en grei pris.
    rom delusion bring me to thruth.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard Re: Spørsmål ang. Panasonic AG-DVX100B

Sitat Opprinnelig postet av Tormentor

Edit: Jeg leser her at: "First on the list are the great progressive-video modes: 30p and two types of 24p, in addition to standard 60i (interlaced video). Without getting too technical, the important thing to know is that 24p video goes a long way toward giving digital productions a cinematic look as opposed to the look of a soap opera; it also makes for a superior film transfer."

Betyr i dette tilfelle "cinematic look" det samme som jeg er ute etter?
    Nei! Det du leste på reviews.cnet.com handler om et NTSC kamera. Du kan se at de skriver 60i/24p som er NTSC 60 interlaced videostream. Det du skal kjøpe er sikkert PAL kamera og da har du 50i/25p.

NTSC 24p opptak har samme motion renditition som film. Selve tallet 24 er det samme. Når de sier Cinematic look da mener de samme Motion Renditition som du ser på film. Blur effekt og ikke minst "hakking" ved panorering. (det er strenge regler når det gjelder bruk av filmkamera og panorering. Panorerer du med en hastighet som ikke er fort nok eller sakte nok , da får du "hakking" eller "strobing". Det er mange som elsker å se den, jeg hater den fordi effekten vitner for en uerfaren filmfotograf)

På PAL har vi 25p. Skal gi deg samme effekt.

De fleste, når de sier filmlook, mener samme farger, fargeskjær, dypdeskarphet, bildeutsnitt, bildeformat og det som de fleste glemmer å snakek om lyssetting og effekter som forsterker lys som f.eks tåke, røyk osv. De mener ikke det jeg beskrev her. Kameraet har presets som gir deg ganske behagelig farger, men for å få et bestemt "filmlook" må filmen fargekorrigeres.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •