Jeg syns Cool Edit Pro er et bra men enkelt lyd-program. Her kan du f.eks. bruke effekten "Flanger", og bruke mange ulike ferdig innstilte lydjusteringer. Har aldri brukt Final Cut, men du kunne kanskje sett etter noe som het "flanger" der?
Jobber på et prosjekt om dagen, og har en ganske kul voiceover som går igjennom filmen,
denne er tatt opp av en av damene som har voice over hos BBC og er veldig profesjonell!
Jeg skulle gjerne ha gjort stemmen bittelitt mer "sci-fi" og vil ikke kødde for mye med det som egentlig
allerede er et helt perfekt lydopptak. Er det noen her som har peiling på hvordan jeg kan gjøre mindre justeringer
slik at stemmen ender mer opp som en sci-fi voice over? Altså slik at den blir litt mer "digital"?
Jeg har desverre ikke tid til å lete og teste meg igjennom de lydeffektene som finnes i Final Cut,
og håper da at noen her har gjort det tidligere =)
/ Lopez
http://www.imdb.com/name/nm2949170/
Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod
Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.
Jeg syns Cool Edit Pro er et bra men enkelt lyd-program. Her kan du f.eks. bruke effekten "Flanger", og bruke mange ulike ferdig innstilte lydjusteringer. Har aldri brukt Final Cut, men du kunne kanskje sett etter noe som het "flanger" der?
Kjør lyd-opptaket inn i Soundtrack(dersom det er studio-pakken du har), finnes masse vis av toturials på nettet!
Alt innen Film og videoproduksjon!
Varde Film & Media - www.vardemedia.no
I Soundbooth har man et reverb preset som heter Robot Voice eller noe sånt tull. Gir et preg av Transformersstemme. Nærmeste jeg kan komme på som gir et snev av "digitalt" preg.
Bokmerker