Viser resultater 1 til 5 av 5
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Standard Støy med Røde Videomic

Mornings!

Jeg har en Røde Videomic, kjøpt for ikke så lenge siden...
    Jeg syns at den "bråker" litt mye når jeg beveger meg...

Husker ikke helt om den var sånn helt i begynnelsen, men nå er den hvertfall sånn at bare jeg såvidt beveger meg rundt, så kommer det støy fra mikrofonen...

Så lenge jeg står stille og ikke har noen rystelser så går det bra, men med en gang jeg f.eks. går bortover så kommer det "dunkelyder" (sikkert i forbindelse med fottrinna)...

Jeg har også brukt walkam easypro som stabilisering, men samme problemet der. Spørsmålet er om det er noen andre som har Røde Videomic og som opplever samme problem eller om det kan være noe løst inni mikrofonen eller noe?

Regner kanskje med at det beste er å kontakte de jeg kjøpte den av, men først vil jeg gjerne høre om noen har opplevd noe av det samme med sin Røde Videomic...

Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Jeg har ikke lagt merke til dette problemet selv. Men skal sjekke det opp når jeg får tid :wink: Kjipt om det sånn på min Røde Videomic også! :?

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Har du sjekket gummistrikkene i anti-sjokk foten? Høres ut som at det kan være noe sånt...
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Sitat Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
    Har du sjekket gummistrikkene i anti-sjokk foten? Høres ut som at det kan være noe sånt...
    Jeg har såvidt sett på de engang, men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter :P

Evt. hva kan jeg gjøre? Bytte strikker?
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Jeg har samme problemet, men lydnivået stod også meget høyt da, så jeg justerte det manuelt til det laveste på kameraet og det hjalp mye, og lyden ble faktisk ikke så lav heller. Tror nok at det er gummistrikkene som bør byttes til noen som er litt slappere. De sitter jo helt sykt stramt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •