Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Stativ i skibakken

Fikk veldig lyst på det stativet, men synes kanskje prisen er litt stiv :? Men altså, dette stativhodet tåler vekt på opptil 4,8kg står det..fant et annet Sacthler stativ til ca 500$ mindre som tålte 2kg (her)..kameraet mitt (Canon XH A1) veier ca 2kg, og vil dette da holde ganske greit? eller burde jeg velge et stativhode som tåler litt mer enn hva kameraet mitt veier?

EDIT: Hvor selger man Sacthler stativ i Norge? Eller er kanskje like greit og bestille fra B&;H..

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Video4 vet jeg har sachtler, men regn med ENDA stivere pris....en del faktisk..enn utlandet(bhp).

Men vekt, generellt uansett stativ, ca 2kg? Vil de si at det feks. veier 2kg med stort batteri, kanonmic, vindhette som kan trekke litt vann og regntrekk? Bare ett scenario man bør tenke over, selv om man kanskje ikke bruker alt utstyret som nevnt.

Mitt Z1 la på seg ganske bra med vekt med Batteri, lys, regntrekk, rycote softie og regntrekk + regnvær...sleng på ett kompendium og vidvinkel og man kan legge på nesten 1kg i vekt til.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Man bør absolutt velge et stativ som takler mer vekt enn kameraet veier, det fungerer best når kameraet ligger omtrent i midten av det spesifiserte vektområdet.

Jeg liker Sachtler, men det er dyrt. Hvis du går for det, anbefaler jeg absolutt karbonfiber-beina med SpeedLock, det er de beste beina jeg har brukt.

I klassen under 20.000 har jeg dog et inntrykk av at man får mer for pengene hos andre produsenter. Har f.eks hørt gode ting om Miller DS-10. Det er spesifisert til 2,5-5kg, og bør funke bra med et tokilos kamera pluss litt tilbehør.
    [ame=http://www.dvinfo.net/conf/showthread.php?t=12093]Her er en tråd på DVinfo[/ame]. B&;H-link. Tror 2MTV leverer disse i Norge.

For de med mye rekvisita, eller et større kamera på ca 5kg, ville jeg sett på Cartoni Focus. B&;H-link

Merk at anbefalingene mine ikke tar kuldeforholdene i betraktning, da jeg har lite førstehåndserfaring med dette, men jeg antar at seriøse hoder fungerer uproblematisk i kulde "innenfor rimelighetens grenser". Jeg har f.eks filmet en same i -15 C og en jævla vind med Libec, og opplevde ikke stativet som noe problem. (Kroppen som opererte det hadde langt større temperaturproblemer.)

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Sitat Opprinnelig postet av Meii
    Noe slikt som dette da eller? Er egentlig en del dyrere en hva jeg har penger til akkurat nå, men skal tenke på det..
    Har akkurat dette stativet, kjøpte et fra video4.

Et skikkelig bra Stativ, smoothe bevegelser og byr på det du vill ha, har ikke prøvd det i skibakken, men tungt er det da:S

Anbefaler stativet og eneste minus er at det er tungt.
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Gjør ikke så veldig mye om det er litt tungt. Men hvor mye betalte du for det datselguf2, hos Video4?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Er du under budsjett er jo libec's DV-modeller gode til prisen.. 2-3 lapper må du regne med for et sånn.. Sachtler er jo som regel proffenes valg. Men da må du nok legge på en null (eller to)

Unngå for all del typer som Velbon. Vinglefanteri!
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •