Viser resultater 1 til 4 av 4
    Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard Stativ til FX1

Noen som har stativ å anbefale til et Sony FX1 kamera? Tenker vi ligger rundt 1000-4000 i prisklasse.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Stativ til FX1

Manfrotto er vel alltid å anbefale. Det viktigste er vel uansett å finne et stødig stativ som har alt, som veier litt og som tåler tyngden til semipro kameraer. I Thailand ligger stativene på rundt 3-4 tusen. Ikke at dette egentlig anbefaler et spesifikt stativ.

Ellers er mitt stativ et nonamebrand. Skikkelig digg å bo i et kopiland!

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Stativ til FX1

Jeg bruker Manfrotto 745B stativ med Manfrotto 701RC2 hode. Fungerer perfekt! Det er ikke i det tyngste laget, og passer utmerket til oppdragsfilming når man må drasse med seg utstyr. I tillegg er det enkelt å slå opp/igjen.

Hode

Stativ

Jeg ga 2400,- hos 2MTV. Bruker DVX100.

EDIT:
    Ellers har man jo Libec sine TH-650 og TH-950. Har selv prøvd TH-650(et litt gammelt et), og jeg foretrekker Manfrotto. http://www.video4.no/index.php3?ID=P...s&;counter=469. Libec's ser riktignok proffere ut da :P

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    149

Standard manfrotto hode

hey. jeg bruker også manfrotto 701rc2 videohode oh 756b stativ. og det funker bra til feltbruk

om du skal filme noe med supersmooth bevegelse ville jeg nok gått for et litt større hode i manfrotto serien, men med tanke på vekten og størrelsen er det perfekt til min bruk.

sachnel er jo mer eller mindre industristandard, men koster mer enn det smaker for oss dv brukere. bruk mer penger på lys og mindre på stativ. hehe

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •