Sikkert En Lavbusjets film![]()
Jeg hørte at de brukte et kamera til bare litt over 30000 i filmen Lange flate ballær. Er det noen som vet hva slags annet utstyr de brukte? Lys, lyd osv.
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Sikkert En Lavbusjets film![]()
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Ja, det er det som gjør den intersant![]()
De brukte Sony FX1 med standard optikk i denne filmen...
Filmen hadde ikke veldig høyt budsjett selv i norsk sammenheng. Produsent Zwart var involvert på regi-delen. Regissør Nagell var regidebutant, og alle de ledende rollene var amatører, altså uten store erfaringer fra skuespillfronten tidligere... Manuset ble endret underveis, scener ble strøket, lagt til osv... Produksjonen var også meget kort. Fra ide på serviett til ferdig film ligger på nesten nøyaktig ett år, noe som er ganske imponerende...
Så en spesiell produksjon, men det er gjort veldig mye riktig her. For ikke bare er det en morsom film, men det er også gjort en produksjon som har ført til at filmen har blitt en av de største norske filmsuksessene, hvis en ser på antall besøkende og dvd-salg. Og nå skal det jo også komme en oppfølger...
Men hva med lys/lyd?
Det kan jeg sikkert få finni ut hvis du er VELDIG interessert... Men de fleste jeg kjenner til som er involvert har sommerferie nå, så jeg får vente til de er tilbake på jobb... Ok?
Er ingen must :P men det hadde vært veldig intersant :roll:
Interesant det du sier, Henrik! Viste ikke alt detHar dessverre ikke kommet så langt at jeg har kjøpt filmen enda. Ikke sett den heller. Men det må vel bli snart! :wink:
ble jo greit resultat, men de kunne for søren meg ha kosta på seg et ND eller polariserings filter på utendørs scenene, de ble litt bleke![]()
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Vet du noenting om arbeidsmetoden? Har de brukt 50i under opptak og deinterlacing etter redigering? Eller kjørte de direkte på cineframe?
Bokmerker