HD:
For rundt 6000 - 8000 kr kan jeg anbefale HV20/30 :wink: Ikke mye som slår den i sin prisklasse.
Her kan vi gi råd til ALLE som vil kjøppe seg ny kamera![]()
HD:
For rundt 6000 - 8000 kr kan jeg anbefale HV20/30 :wink: Ikke mye som slår den i sin prisklasse.
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no
Det finnes en metode som tillater deg å stille både blender, lukker og gain manuelt, og med litt øving tar dette under 10 sekunderSjekk ut hv20.com eller spørr meg om du lurer på hvordan...
Den har ikke en manuell fokusring (desverre), men den har et "fokushjul" som man bruker til å stille fokusen manuelt. Med litt øving går dette også greit![]()
(Kamera har også en funksjon som gjør bildet på lcd-en "overskarpt" der det er skarpt. Dette gjør jobben med fokusering mye lettere(den ville vel ikke vært mulig uten...)
Kameraet har desverre ikke xlr-inngang... Synd, men sant. Kjøp en Røde Videomic for litt over tusenlappen og du vil få lyd som holder til de aller fleste behov.
Forskjellen på hv20 og hv30 er veldig enkel:
Pris og farge. Kort og godtHvis man ikke har et pengetre i hagen tror jeg du heller skal bruke den tusenlappen du sparer på å kjøpe hv20 til å kjøpe en mikrofon ;D
En annen ting jeg kan anbefale er å kjøpe en vidvinkel-adapterKoster ikke mye, og du får veldig mye igjen for det. Bare å spørre, eller sende en pm om det er noe annet
![]()
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Ville heller laget flere poster for kameraer i forskjellige prisklasser, hobbycam, semi og pro pro.
pmw-ex1+macpro+studio2+ae
Bokmerker