Side 3 av 15 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 147
    m.k
    m.k er offline
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2007
    Svar
    20

Standard Tips til kamera

grattis:P
    gjorde akkurat det samme for to måneder siden, og jeg kan ikke si jeg angrer. HV20 er et glimrende kamera:P
    V20
    Rode VideoMic

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Standard Tips til kamera

Sier dere DVX-frelste at dere mener at DVX100 er bedre enn HDR-FX1 uansett budsjett? Vil jo si at DVX100 er en god konkurrent til PD170. PD170 er jo noen år eldre men det er ikke mye forskjell på disse. Spesielt på hvor mye kameraet tåler osv. DVX'en har noe bedre dynamikk i bildet, men skjermen er ubrukelig (som på hvx200).

FX1 er desverre en litt annen klasse.
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Tips til kamera

Sitat Opprinnelig postet av oyvind
    FX1 er desverre en litt annen klasse.
    Jaha, definer annen klasse?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Standard Tips til kamera

Kvalitetsmessig.. Dersom du ser bort i fra HDV og filmer DVCAM så vil jeg påstå at følgende fordeler selger dette produktet

- Bildekvaliteten er nok ikke drastisk mye bedre men fler innstillinger og litt bedre dynamikk
    - Skjermen er EVIG mye bedre. Funker perfekt i sollys og er skarp og fin - like no other
    - Mye bedre å bruke. Knapper sitter der de skal, bedre batteritid, godt å jobbe med.
    - Mer solid konstruksjon! Tåler snø, vann osv. Det jeg hadde før har tålt mye juling!

EDIT: Og ikke MINST 16x9 optikk/skjerm
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard Re: Tips til kamera

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Sitat Opprinnelig postet av Skogslarve
    Har dere på forumet noen tips til et kamera jeg bør kjøpe? Jeg har ikke bestemt meg for å kjøpe ennå, men skal kanskje kjøpe et for konf. pengene. Det bør helst ikke være FOR dyrt, men det må i tillegg ha knapper og funksjoner(manuell fokus er fint). Ett som ikke bare er helautomatisk.
    Har dere noen anbefalinger? Hadde vært fint om dere kunne legge ut bilder og info osv.

Ps. Det er sikkert en del andre innlegg her på forumet om akurat dette, men de er vel litt gamlere?
    Bruk alle konf.pengene dine på et skikkelig kamera. Kamera er en mye mer fornuftig investering enn f.eks en "kul" moped eller Playstation 3.

Punga selv ut alt for en DVX for snart 2 år siden, og har ikke angret siden. Dessuten har jeg tjent opp alle konf.pengene nettopp med kameraet, diverse filmoppdrag som filming av konserter, bryllup, events osv.
    Hvis du ikke er i tvil om at film er noe du vil drive på med, brenner for og kanskje vil ha som levebrød, så ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe et bra kamera om du har råd/hjelpsomme foresatte. Å kjenne til halv-pro videoutstyr er også en fordel om du skal gå på Medier og Kommunikasjon på vgs når den tid kommer. Nå har ikke jeg lest gjennom posten og gidder heller ikke gjøre det, så jeg aner ikke om du bare vil ha et lite handycam til å lage youtubefilmer eller noe slik jeg foreslår.

EDIT:
    Nå ser jeg du har bestemt deg for HV-kameraet.
    Kanskje du har rett i noe, men et problem jeg har er dette:

Jeg spiller både trommer og gitar(Jeg føler på meg at jeg er en ganske flink trommespiller for å ikke skryte) og jeg er ganske engasjert i det. Jeg er VELDIG glad i å lage film, og hvor enn jeg er har jeg lyst til å lage film om ALT!
    Jeg vet ikke om jeg skal søke musikklinje eller Media og Kom. Jeg er rett for at jeg vil miste interessen for det ene hvis jeg begynner med det andre(hvis du skjønner hva jeg preiker om).

Har noen noe å si om det?? :P

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Standard Tips til kamera

jeg spiller gitar selv, men kommer garantert til å søke media og kommunikasjon. du trenger ikke å slutte med en ting hvis du vil bli bedre i det andre.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

Standard Tips til kamera

absolutt.. spillt gitar i over 8 år men jeg gikk media og kommunikasjon allikevel.. film er jobb, musikk blir hobby helt til du kan tjene penger på det... ellerno? :P

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard Tips til kamera

Okey, da så. Men er det gøy på media? Hva er det dere gjør der? :P

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

Standard Tips til kamera

Hehe, artig på media ja.

Der lærer man å skrive artikler, redigere lyd, ta bilder, redigere film, lærer program som photoshop, indesign, illustrator, premiere, FCP osv.. Ja.. masse

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Tips til kamera

Sitat Opprinnelig postet av oyvind
    Kvalitetsmessig.. Dersom du ser bort i fra HDV og filmer DVCAM så vil jeg påstå at følgende fordeler selger dette produktet

- Bildekvaliteten er nok ikke drastisk mye bedre men fler innstillinger og litt bedre dynamikk
    - Skjermen er EVIG mye bedre. Funker perfekt i sollys og er skarp og fin - like no other
    - Mye bedre å bruke. Knapper sitter der de skal, bedre batteritid, godt å jobbe med.
    - Mer solid konstruksjon! Tåler snø, vann osv. Det jeg hadde før har tålt mye juling!

EDIT: Og ikke MINST 16x9 optikk/skjerm
    Det jeg har merket meg kvalitetsmessig er at Z1 tåler 18db gain om man MÅ ha bilder, mer reportasjebruk enn film riktignok, og det gjør IKKE noen av dvx kameraene. Eller er forskjellene billedmessig ikke allverden, etter mitt kritiske øye.
    At Sony har bedre skjermer er jeg enig i og noen ergonomi punkter er bedre på z/fx1 enn dvx100.

Den største fordelen med dvx100 er at den har 25p om man anser det som viktig.

For meg var brukt dvx vs brukt z1 så enkelt som krav om 16:9 så det er jo selvfølgelig ett punkt.

Batteritid har jeg faktisk ikke tenkt mye over, har 4 store batterier til z1'n...og tilsvarende når jeg har jobbet med dvx'n.

Side 3 av 15 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •