Det er ikke dv-codec. Jeg bruker også samme codec og funker fint. Og ikke minst dersom du er fornøyd med export2tape kvalitet da codec-en har gjort en riktig job. AVI er bare en container for å transportere video filen ved bruk av en codec.
Tross at vi ikke ser hva som skjer bak programmene så gjør de det samme som du selv har gjort. Premiere exporterer til avi og filen leses av mpeg-pluginn. Skal du bruke Encore eller det som ble anbefalt IDvd på Mac så gjør de det samme.
Du sier 2 timers rendring i Premiere. Nå vet jeg ikke hvor langt filmen er, men rendringstiden forteller meg at enten har du en litt treig maskin eller har du gjort betydelig korrigeringer som krever for mye av maskinen.
CCE er bra, vi kan si perfekt. Du kan teste encoding slik at du velger en uberørt kort avi file (dv inn fra kamera) og encoder det til DVD standard mpeg 2. Velg VBR 1500 - 7500 - 1 pass , audio er ikke viktig nå. AC3 hjelper ikke med bildekvalitet, men gjør audio filen mindre og derfor la deg bruke mere data for bilde.
Gjør det samme med 2 pass encoding og se om du får bedre bilde.
Ikke skru på alt mulig innstilleng i Q dersom du ikke vet hva du gjør. Alt du skrur på skal bare "ødelegge" bildekvalitet.
Du kunne også legge ut 3-4 sec video slik at alle ser hva underlaget er og hva de kan få opp etter encoding.
Bokmerker