Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2009
    Svar
    2

Standard Trådløs eller ledning

Jeg har tenkt til å kjøpe en shotgun mikrofon med boom-pole. Men jeg hadde tenkt til å koble denne mikrofonen til et steadycam via ledning, så jeg tenkte kanskje å skaffe meg et trådløst oppsett. Har noen her en formening om dette, eller bør jeg bare bruke ledning?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Kabel til stabiliseringsutstyr er pain in the A, og påvirker stabiliteten på riggen drastisk. Gjorde opptak på ei hytte i sommer med XLH1 på Glidecam, og regi ville på død og liv ha monitor for å se hvordan bildene ble underveis. Det endte opp med 10-12 kjøringer i stedet for 2-3, fordi kabelen ødela balansen underveis. Uansett hvordan vi la opp kabel med mer eller mindre slakke ble riggen ubalansert når det ble for mye panorering..

Trådløst er helt klart veien å gå, om du skal bruke det på en stabiliseringsrigg eller ei - kabel som pisker mot bommen har stor innvirkning på lyden.

Vi har et Sennheiser-kit som kobles til via XLR som normalt, og en tilsvarende mottaker. Man jobber raskere og mer effektivt når man slipper å tenke på kabler og er på farten. Kan finne ut av produktnr. i løpet av helgen om vi har nett der jeg skal i produksjon.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Har et Sennheiser Evolution G2 ENG-sett. Blant annet har jeg der en plug-on sender som man bare setter på enden av mikken og så blir den trådløs. Helt genialt. Denne heter SKP-100, men har ikke fantommating, noe du gjerne trenger med kondensatormikrofoner. Vet jeg har sett en modell høyere enn SKP-100 som har dette.

Lignende tråder

1. Hvilken ledning?
    Av Fredo i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 8
    Siste tråder: 8th July 2009, 17:15
  2. Erfaringer med trådløs lyd?
    Av Cyclops i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 7th January 2008, 15:25
  3. Trådløs monitor.
    Av Ustabil-Kim i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 9